ترامپ: اظهارات علیه مکزیکی‌های مهاجر سودآور بود

"دونالد ترامپ" در یک دادخواست قضایی اعلام کرد اظهارات علیه مکزیکی‌های مهاجر به رونق گرفتن کسب و کار رستورانش کمک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در شکایتی که علیه یکی از سرآشپزهای مکزیکی خود تهیه کرده است مدعی شد زمانیکه درباره ممانعت از مهاجران غیرقانونی مکزیکی‌ها به آمریکا سخن گفته است، مشتریان بیشتری جذب رستوران تازه تاسیس وی در واشینگتن شدند و در مجموع افکار عمومی در این باره با وی همراه بوده است.

ترامپ به لطف ثروت و قدرت نفوذ خود در سال 2015 موفق شد اجازه نوسازی و ایجاد یک رستوران مجلل را در ساختمان قدیمی اداره پست واشینگتن به دست آورد. وی که برای ورود به کاخ سفید در مبارزه‌ای سخت با دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه قرار داشت موفق شد رستوران جدید خود را در این ساختمان قدیمی که در همسایگی کاخ سفید قرار دارد، برپا کند. ترامپ برای رونق کار این رستوران از "جئوفری زاکاریان،" سرآشپز مشهور مکزیکی، دعوت به همکاری کرد و این دو با یکریگر قرارداد رسمی امضا کردند. "زاکاریان" یک سرآشپز مطرح است که در برنامه‌های آشپزی زیادی در تلویزیون آمریکا حضور داشت.

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی که 15 ژوئن 2015 (25 خرداد 94) ایراد شد مکزیکی‌های مهاجر را تجاوزگر توصیف کرد که با ورود به خاک آمریکا دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زنند. سرآشپز معروف ترامپ این سخنان توهین‌آمیز را تحمل نکرد و فقط یک روز پس از ادای سخنان گستاخانه وی درمورد مکزیکی‌ها، رستوران واشینگتن را ترک کرد. زاکاریان در این باره گفت: سخنان ترامپ ارزش‌های انسانی و شخصیت من را پایمال کرد.

ترامپ: اظهارات علیه مکزیکی‌های مهاجر سودآور بود

ترامپ به دلیل قراردادی که با این سرآشپز مکزیکی امضا کرده بود توانست از او شکایت کند و تلاش می‌کند بابت تخطی زاکاریان از قرارداد فوق، بیش از 10 میلیون دلار از او غرامت بگیرد.

ترامپ در این باره گفت: زاکاریان یک فرصت ایده‌آل را از دست داد. من در سخنرانی‌ام به موضوع درستی اشاره کردم. مهاجران غیرقانونی برای همه کشورها دردسرساز می‌شوند. مهاجرت باید در چارچوب قوانین کشور مبدا صورت بگیرد و ایستادگی دربرابر کسانیکه قانون را نقض می‌کنند نباید موجب دلخوری کسی شود.

ترامپ در بخش دیگری از دادخواست خود علیه سرآشپز مکزیکی نوشت: صحبت من درباره مهاجران غیرقانونی مکزیکی و اهمیتی که برای این موضوع قائل شدم موجب شد به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه معرفی شوم. این موضوع نشان می‌دهد دیدگاه من درست بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار