ارومیه؛

برگزاری مراسم روز بهداشت محیط در شهرستان مهاباد

مراسم گرامیداشت روز بهداشت محیط در سالن کنفرانس مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه این مراسم با حضور مدیر شبکه ، مسئولین مرکز بهداشت و 35 نفر از کارشناسان بهداشت محیط شهرستان مهاباد در سالن مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در این مراسم گفت:سلامت ، بنیادی است که تمام کوششهای انسان بر آن قرار گیرد . در حقیقت سلامت ، بازتاب شرایط زندگی است ، نابرابریها را نشان می دهد و قطعاً باید محور برنامه های توسعه باشد.

وی افزود:در این میان آنچه بیش از همه در برقراری و حفظ این امنیت و آسایش خاطر نمایان است، فعالیت مجدانه کارشناسان بهداشت محیط می باشد که با تلاشی شبانه روزی در ارتقاء امر بهداشت و حفظ سلامت آحاد جامعه می کوشند.

دکتر مرزنگ گفت:مهندسی بهداشت محیط نقش مهم و انکار ناپذیری در حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه به ویژه فعالیت در خصوص پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر دارد.

وی با تاکید بر شعار روز جهانی بهداشت محیط ، "کنترل دخانیات، پاسخی در برابر همه گیری جهانی آن"، اظهار داشت: برجسته سازی سلامت محیطی و عناصر ارتباطی با محیط زندگی از اولویت های اساسی نظام سلامت بوده و برای رسیدن به تعالی و ارتقای سلامت جامعه، قلیان ها را که حاوی مواد سرطانزاست، تبدیل به گلدان کنیم .

وی با اشاره به این موضوع که مصرف دخانیات و تنباکو عامل اول مرگ‌ومیر و بیماری‌های قابل پیشگیری است گفت:سالانه شش میلیون نفر در جهان به‌خاطر استفاده از تنباکو جان خود را از دست می‌دهند. از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر به‌خاطر استنشاق دود دست دوم می‌میرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.