رادیو معارف در ماه محرم، حسینیه می‌شود

شبکه رادیویی معارف در ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان ویژه برنامه هایی را پخش می کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف در آستانه ماه محرم، ترویج فرهنگ محرم و عاشورا و احیای عنصر امر به معروف و نهی از منكر  را از بزرگترین رسالت های این رادیوی دینی دانست و گفت:برنامه های ویژه دهه اول محرم از یكشنبه 11 مهر ماه مصادف با شب اول ماه محرم آغاز می شود.

برنامه «نینوا» به شعر و ادب عاشورایی و بررسی اشعار آیینی عاشورا اختصاص دارد و از ساعت 22 به مدت  30 دقیقه به روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «شاخص» كه موضوع آن تبیین شاخصه‌های نهضت حسینی در بیانات رهبرمعظم انقلاب است،  از 12 تا 23 مهر ساعت 8:40 پخش می شود.

وی در ادامه از پخش برنامه « بر كرانه فرات » خبر داد و گفت: این برنامه  در دهه اول محرم هر شب ساعت 21:30  توسط آیت‌الله جوادی آملی به تبیین پیامهای نهضت عاشورا می پردازد.

مدیر رادیو معارف افزود: برنامه «سلوك عاشورایی» در زمینه دینداری از روز اول محرم  ساعت 23 به مدت 30دقیقه پخش می‌شود. این برنامه اختصاص به بیانات مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی دارد. و «حقیقت جاویدان» نیزكه به شرح خطبه ها و نامه های امام حسین (ع) به اصحاب و یاران می پردازد، از یك شنبه 11  مهر هر شب ساعت:30 22 از صدای فضیلت پخش می شود.

مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف گفت: رادیو معارف با ویژه برنامه زنده «حسینیه» در دهه اول محرم  هر روز از ساعت 9 تا 11 صبح، شور حسینی را به دلهای شنوندگان می‌نشاند.در این برنامه شاخصه ها و گام های تربیت حسینی بر اساس آموزه های قیام سرخ عاشورا با رویكرد تاریخی- خانوادگی بررسی می شود.

مدیر رادیو معارف با اشاره به برنامه «نجوای عاشقان » در قالب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: این برنامه زیارت های جامعه كبیره،علقمه و چند زیارت نامه دیگر را برای عاشقان حسینی پخش می كند.

وی افزود: «خط سرخ » ویژه برنامه ای است كه به شاخصه های انقلابی گری در قیام امام حسین ( عل)  می پردازد.  این برنامه اول  تا یازدهم محرم ساعت 15:30 به طو زنده تقدیم عزاداران حسینی می شود.

مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف در پایان از پخش روزانه زیارت وارث در ساعت 4:30 بامداد خبرداد و افزود:  در ایام محرم و صفر محتوای برنامه های رادیو معارف در راستای تبیین پیام های عاشورا و عبرت آموزی و بصیرت افزایی است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار