زنجان؛

نباید با نظام آموزشی کشور سیاسی برخورد شود

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت علم و دانش و تعلیم و تربیت دانشجویان گفت: نباید با نظام آموزشی کشور سیاسی برخورد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مهندس اسدالله درویش امیری استاندار زنجان در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : فعالیت در سیستم آ موزشی و علمی با توجه به شرایط جدید نسبت به دوره های قبل متفاوت شده ، زیرا درخواست های جوانان و نسل جدید متفاوت از گذشته شده است .
وی با اشاره به تاثیر شبکه های مجازی و رسانه ها در نظام آموزش و تربیت کشور افزود : امروزه عوامل مختلفی همچون محیط خانواده، دوستان، رسانه های تصویری بخصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، تأثیر زیادی در افکار و اندیشه و شکل گیری ضمیر فکری جوانان دارند لذا دانشگاه همچون گذشته، نقش اول تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده ندارد.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان  افزود : عده ای بر این باورند دانشگاهها در پرورش جوانان و نسل جوان کوتاهی می کنند در حالیکه از سایر بخش هایی که بر ضمیر فکری دانشجو و جوان اثر گذار است غفلت می نمایند و از همین منظر دانشگاهها و مراکز علمی را زیر سئوال می برند .
استاندار زنجان با اشاره به دشواری های فعالیت در عرصه فرهنگ و آموزش گفت : نهادهای آموزشی و فرهنگی متوجه بیشترین هجمه ها هستند .
وی تصریح کرد: دربیان حقایق بسیاری از مسائل فرهنگی و آموزشی ، متاسفانه خلط مبحث صورت می گیرد و از همین منظر کار در عرصه آموزش و فرهنگ ، به امری دشوار تبدیل شده است .
درویش امیری اضافه کرد : درعرصه فرهنگی ، تربیتی و آموزشی نیازمند همگرایی و همفکری میان تمامی مجموعه های کشور هستیم .
استاندار زنجان به اهمیت علم و دانش و تعلیم و تربیت دانشجویان اشاره کرد و گفت: نباید با نظام آموزشی کشور سیاسی برخورد شود.
مدیر ارشد استان زنجان با قدر دانی از عملکرد مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد : اگر با دید منصفانه و به دور از هر گونه غرض ورزی، به عملکرد دانشگاه نگاه کنیم، باید بگوییم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی  بار زیادی از دوش دولت برداشته و خدمات ارزشمندی از جمله همگانی کردن آموزش در اقصی نقاط کشور و ممانعت از خروج بی رویه دانشجویان از کشور ، ارائه کرده است.
استاندار زنجان، با انتقاد از تکیه نظام آموزش عالی کشور بر مباحث تئوریک و نظری، اظهار کرد: زنجان جزو ۱۰ استان اول صنعتی کشور می باشد، لذا دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه بیشتری بر مباحث فنی و حرفه ای و کارآموزی عملی و افزیش مهارت دانشجویان داشته باشد تا زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به محیط کسب و کار فراهم شود در غیر این صورت عمده فارغ التحصیلان به دنبال استخدام دولتی خواهند بود و روز به روز بر آمار بیکاران افزوده خواهد شد.
در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اداره دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به صورت استانی و در مرکز استان متشکل از ۱۶ نفر هیات امنا انجام می گیرد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.