مدیر امور عشایر استان تهران:

نرخ دام زنده تابع عرضه و تقاضا است

سیروس نصیری گفت: قیمت دام در ایام محرم تابع عرضه و تقاضا است، از این رو نرخی از سوی مجموعه های دولتی تعیین نخواهد شد.

سیروس نصیری مدیر امور عشایر استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه عشایر استان تهران بالغ بر 700 هزار راس در اختیار دارند، اظهار داشت: سالانه از این تعداد حدود 11 هزار تن گوشت تولید و به بازار عرضه می شود.

وی در خصوص وضعیت عرضه دام عشایر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عرضه دام از سوی عشایر در مناسبت های خاص اعم از عید قربان، ایام محرم افزایش می یابد از این رو  هیچ مشکلی از نظر کمبود دام در ایام محرم وجود ندارد و عرضه طبق روال انجام می شود.

نصیری با بیان اینکه قیمت دام در ایام محرم تابع عرضه و تقاضا است، بیان کرد: نرخی از سوی مجموعه های دولتی برای دام زنده تعیین نخواهد شد و میزان عرضه و تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت هستند.

مدیر امور عشایر استان تهران در پاسخ به این سوال که امکان افزایش قیمت دام زنده در این ایام وجود دارد، اظهار کرد: در مناسبت های مختلف با افزایش تقاضا ممکن است تغییراتی درقیمت ها رخ دهد.

وی در خصوص عوامل گرانی گوشت قرمز در دو ماه اخیر گفت: با توجه به افزایش 10 درصدی تولیدات در حوزه عشایری، اما بحث های مختلفی در بازار از جمله قاچاق دام در گرانی گوشت تاثیر گذار است که در نهایت ضربه مهلکی به تولیدات داخل وارد می نماید.

اعمال نظارت مسئولان دست واسطه ها را کوتاه می کند

همچنین احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:دام به میزان کافی در دامداری ها وجود دارد و تنها لازم است که مسئولان امر با پیگیری و نظارت های متعدد از افزایش بی رویه قیمتها در ایام محرم جلوگیری به عمل آورند.

وی در خصوص نرخ عرضه دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده برای دامداران 11 هزار تومان است این درحالی است که سود جویان بیش از این رقم دام زنده را می فروشند.

مقدسی با بیان اینکه گرانی بی رویه گوشت در چند ماه اخیر سوال برانگیز است، اظهار کرد: نرخ هر کیلو گوشت گوساله در خرده فروشی های سطح شهر باید 32 الی 33 هزار تومان باشد و این در حالی است  که این نرخ تا 45 هزار تومان در سطح شهر به فروش می رسد از این رو لازم است که سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده با اعمال نظارت های بیشتر فاصله قیمت بین تولید و عرضه را با کوتاه کردن دست دلالان به حداقل برسد.




انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، دام ، گوشت ، محرم ، قیمت ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار