اردبیل؛

فروش محصولات اساسی کشاورزی از طریق بورس در اردبیل

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصولات اساسی کشاورزی در استان اردبیل از طریق سازمان بورس به فروش می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی در خصوص میزان ثبت نام متقاضیان برای خرید از طریق بورس افزود: خوشبختانه استقبال خوبی در این خصوص توسط بهره برداران شده است بگونه ای که تاکنون تعداد 835 نفر اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده اند که با اطلاع رسانی به بهره برداران امیدواریم این تعداد در روزهای آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: در استان اردبیل بالغ بر 5 هزار و 346 هکتار زمین زراعی به زیر کشت ذرت دانه ای رفته و پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت 52 هزار تن محصول برداشت شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: محصول تولیدی توسط مدیریت پشتیبانی امور دام استان به قیمت مصوب هر کیلوگرم 10 هزار و 376 ریال از بهره برداران خریداری و از طریق بورس به فروش خواهد رسید.

پرتوی گفت: در راستای حمایت از دامداران استان 4 هزار و 847 هکتار از اراضی استان نیز به زیر کشت ذرت سیلویی رفته است که پیش بینی می کنیم از این میزان سطح زیر کشت نیز 276 هزار تن محصول برداشت کنیم که این میزان محصول تولیدی نیز از طریق بورس به فروش خواهد رسید .

وی افزود: بخش کشاورزی به دلیل فراهم نمودن اشتغال زایی بالا با توجه به میانگین به نسبت پائین سرمایه مورد نیاز برای ایجاد شغل و نیز ارتباط گسترده با معیشت بخش بزرگی از خانواده های دهکهای درآمدی پائین همواره یکی از ارکان مهم اقتصادی و بخش های استراتژیک کشور محسوب می شود.

وی افزود: برخی مشکلات ساختاری این بخش و ویژگی های بازار سنتی محصولات کشاورزی در ایران موانعی را در زمینه بازرگانی و تجاری سازی این بخش ایجاد نموده است که اما مطابق تجارت جهانی در کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای در حال توسعه این موانع با گسترش بورس های کالایی در بخش کشاورزی قابل رفع می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.