کرمانشاه؛

باغات مدرن ورمنجه حاصل بکارگیری علم روز باغبانی

باغات مدرن ورمنجه كرمانشاه می تواند منشاء توسعه باغات مدرن باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در جشن برداشت سیب گفت: می‌توان ارقام مختلف مانند بادام که 35 ژنوتیپ داشته یا ارقام میان رس دانه‌دارهایی مانند گلابی را در اینجا پرورش داد و این باغات را به عنوان یک باغ مادری بنیان‌گذاری کنیم.

طهماسبی  افزود: باغات مدرن ورمنجه حاصل استفاده مناسب از منابع آب و خاک، سرمایه‌گذاری و بکارگیری علم روز باغبانی است. باغات مدرن ورمنجه می‌تواند به عنوان یک مرکز آموزشی برای کارشناسان ،کشاورزان، باغداران؛ باشد باغات ورمنجه  تلفیق علم و استفاده از تکنیک‌های جدید بوده و نشان دهنده رعایت مسائل علمی در ایجاد این باغات بدرستی پایه‌گذاری شده است و ضرورت دارد برای ترویج باغداری مدرن از این باغ بازدید شود.
 
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بارندگی مناسب جهت کشت دیم را داریم افزود: کشت محصولات دیم در استان می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد.

وی سپس به بحث گیاهان دارویی در استان پرداخت و افزود: کشت گل محمدی در مناطقی که حداقل 300 میلیمتر بارندگی دارد می‌توان تا 2 تن برداشت کرد و یا گیاهان دارویی نظیر آویش را که گیاهی اقتصادی است و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند را در دستور کار قرار داد.

طهماسبی تولیدات گلخانه‌‌ای را نیز اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: برای تولید یک کیلوگرم گوجه فرنگی بین 250 تا 400 لیتر آب در فضای باز مصرف می‌شود  که در گلخانه به حدود یک دهم می‌رسد و 400 لیتر به 40 لیتر کاهش میابد.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.