مهاباد؛

بررسی مشکلات بیمه محصولات کشاورزی و تأمین اجتماعی کشاورزان

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان سفر خود به استان آذربایجان غربی با کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان مهاباد جلسه ای تشکیل دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، در این نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وزرای نیرو و جهاد کشاورزی از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان شهرستان مهاباد قرار گرفتند و ظرفیتها و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان را بررسی کردند.

حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور در سخنانی بر تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به چالش های موجود در بخش کشاورزی منطقه تأکید کرد و گفت : تا سه هفته آینده کارگروهی برای بررسی مشکلات بخش های بیمه محصولات کشاورزی ، بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان ، مکانیزاسیون و خرید تضمینی محصولات کشاورزی تشکیل خواهد شد.

صفایی افزود : دریاچه ارومیه یک سرمایه ملی است و احیای آن در اولویت است اما این به معنی بی توجهی به بخش کشاورزی و قربانی کردن در راستای اجرای طرحهای احیای دریاچه نیست بلکه حفظ و گسترش کشاورزی استان باید در کنار احیای دریاچه ارومیه با همدیگر اجرایی شوند.

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از پرداخت بدهی کشاورزان تا پایان مهرماه جاری خبر داد گفت : مطالبات 200 میلیارد ریالی کشاورزان آذربایجانغربی تا این مدت پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل کانون خبرگان کشاورزی کشور نیز گفت : جایگاه بخش کشاورزی شهرستان مهاباد در استان همیشه اول تا سوم بوده اما در یکی دو سال اخیر متاسفانه جایگاه این صنعت مهم به سیزدهم در استان تنزل یافته است.

بابانزاده افزود : نابودی کشاورزی استان در جریان روشهای نادرست برای احیای دریاچه ارومیه از اصلی ترین دغدغه های بخش کشاورزی استان است.

محمود زاده نماینده مردم شهرستان مهاباد درمجلس شورای اسلامی هم تخلیه روستاها ، تعطیلی صنعت و نابودی بخش کشاورزی را از پیامدهای فشار آوردن بیش از حد به بخش کشاورزی استان برای احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.