برنامه پیشنهادی حزب محافظه‌کار برای کاهش مهاجرپذیری انگلیس پس از برکسیت

محافظه‌کاران حامی برکسیت برنامه محدودسازی ورود مهاجران به انگلیس را به نخست‌وزیر این کشور ارائه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه، مقامات بلندپایه حزب محافظه‌کار، برنامه پیشنهادی درباره اعطای ویزای کاری در دوران پس از برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – را به ترزا می – نخست وزیر انگلیس – ارائه کردند. این برنامه پیشنهادی، فشار بر نخست وزیر انگلیس برای کاهش تعداد مهاجران را نشان می‌دهد.

قرار است ترزا می روز یکشنبه در نخستین روز کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار در این‌باره سخنرانی کند. دولت وی درباره درخواست‌های انگلیس از اتحادیه اروپا برای دوران پس از برکسیت جزئیات زیادی ارائه نکرده است.

بسیاری از افرادی که در نظرسنجی برکسیت به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند درباره مسئله مهاجرت نگرانی‌هایی داشته اند. با این‌حال، مقامات انگلیس از دچار شدن به "برکسیت سخت" – توقف مهاجرپذیری و جدا شدن از بازار اتحادیه اروپا – اظهار نگرانی می‌کنند.

این برنامه پیشنهادی که شامل طرح‌هایی برای فسخ قراردادهای تجاری با اتحادیه اروپا در 2 سال آینده است، به دست افرادی از جمله 3 وزیر سابق انگلیس نگارش شده است.

یکی از نگارنده‌های این برنامه پیشنهادی گفت: "بهترین نظام کاری، نظامی است که تعداد مهاجران را محدود کند."

انگلیس اعلام کرده است مذاکرات برای جدایی از اتحادیه اروپا تا ابتدای سال 2017 برگزار نخواهند شد. با این‌حال، بسیاری از حامیان برکسیت درخواست کرده اند این مذاکرات در اسرع وقت به انجام برسد.

"فیلیپ هموند" – وزیر اقتصاد انگلیس – به روزنامه تلگراف گفت برنامه‌ها برای کنترل مهاجران نباید بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی داشته باشد و موجب از بین رفتن مشاغل و کاهش استانداردهای زندگی شوند.

چند شرکت خودروسازی انگلیسی در هفته جاری هشدار داده اند تعرفه‌های صادراتی می‌تواند بر کسب‌و‌کار آن‌ها تاثیر مخربی داشته باشد. شرکت نیسان اعلام کرده است در صورتی که این تعرفه‌ها وضع شوند، سرمایه‌گذاری‌هایش در انگلیس را متوقف خواهد کرد. ترزا می قرار است در ماه آینده با مدیرعامل این شرکت ملاقات و وی را از انجام این امر منصرف کند.

با این‌حال، شرکت نیسان درباره احتمال برگزاری چنین جلسه‌ای اظهار نظر نکرد. با این‌حال، یکی از سخنگویان این شرکت گفت: "ما مذاکرات خود با دولت (انگلیس) را ادامه خواهیم داد. اما تصمیم‌های ما برای ادامه فعالیت در انگلیس در هر مورد متفاوت خواهد بود."

بخش مسکن انگلیس نیز نسبت به پیامدهای برکسیت واکنش نشان داده است. "ساجد جاوید" – وزیر کسب‌و‌کار انگلیس – گفت محدود کردن حق پیمانکارهای اروپایی برای فعالیت در انگلیس، بحران مسکن در این کشور را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار