کشته و زخمی شدن بیش از 2000 نفر در ماه میلادی گذشته در عراق

بر اساس گزارش سازمان ملل، در ماه سپتامبر در عراق بیش از 2 هزار نفر بر اثر عملیات تروریستی و درگیری‌های مسلحانه کشته و زخمی شدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، هیئت امداد رسان سازمان ملل در عراق در گزارشی تعداد کشته و زخمی شدگان عراقی در ماه میلادی سپتامبر (شهریور-مهر) را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد. این هیئت تاکید کرد بغداد، پایتخت عراق شاهد بیشترین حوادث و کشتار بوده است.

 بر اساس گزارش هیئت امداد رسان سازمان ملل، 1003 نفر از اهالی عراق در این ماه کشته و 1159 نفر در عملیات تروریستی و درگیری‌های مسلحانه این کشور به خصوص در استان انبار زخمی شده‌اند.

 تعداد کشته‌شده‌گان غیرنظامی در این ماه 609 نفر گزارش شده است که فقط 19 نفر از آن‌ها به پلیس فدرالی  یا نیروی دفاع مردمی، پلیس یا آتش‌نشان منتسب بوده‌اند.

تعداد 951 غیرنظامی نیز در این حوادث زخمی شده‌اند که تنها 29 نفر از آنها به پلیس فدرالی  یا نیروی دفاع مردمی، پلیس یا آتش‌نشان منتسب بوده‌اند.

 بنابر این گزارش، تعداد 394 نفر از نیروهای امنیتی عراق و برخی نیروهای پیشمرگه، نیروهای ویژه یا سایر گروه‌ها در ماه گذشته در عراق کشته  و 208 نفر زخمی شده‌اند. در این محاسبه نیروهای امنیتی کشته شده در عملیات استان انبار محاسبه نشده است.

بغداد در ماه گذشته شاهد بیشترین حوادث تروریستی بوده است و بر اثر آنها  289 غیرنظامی کشته و 838 نفر زخمی شده‌اند. در استان نینوا 42 کشته و 55 زخمی، استان صلاح‌الدین 23 کشته و 10 زخمی، استان کرکوک 23 کشته و 9 زخمی و در استان بابل دو کشته و 4 زخمی گزارش شده است.

اما در استان انبار در ماه میلادی گذشته 219 غیر نظامی کشته و 35 نفر زخمی شده‌اند.

یان کوبیش، فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق، همچنین در خصوص تعداد زیاد آمار غیزنظامیان کشته و زخمی‌ شده، تنها یک ماه در عراق به شدت ابراز نگرانی کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار