سمنان;

اهدا 10 سکه توسط سفیر فنلاند به موزه سمنان

هاری کِمراینِن سفیر فنلاند 10 عدد سکه معاصر و رایج این کشور را به موزه مهر و سکه کومش سمنان اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیر موزه مهر و سکه کومش گفت: هاری کِمراینِن در سفر 2 روزه خود به سمنان، از بافت تاریخی، مسجد امام(ره)، مسجد جامع، خانه رنجبران، موزه مردم شناسی و موزه مهر و سکه بازدید کرد.
حسن پاکزادیان  افزود: کمراینن در سال گذشته 2 بار بازدید غیر رسمی از موزه مهر و سکه کومش داشت و با توجه به راه اندازی بخش پول ملل در این موزه، نسبت به ارایه سکه های رایج کشور فنلاند در موزه مهر و سکه ابراز تمایل کرده بود.
وی گفت: این سکه ها به عنوان یادبود به مجموعه سکه های ملل موزه مهر و سکه کومش اضافه شد.
مدیر موزه مهر و سکه سمنان، یکی از برنامه های این موزه را جمع آوری سکه های سایر کشورها عنوان کرد و افزود: تاکنون سکه های بیش از پنج کشور جمع آوری شده است.
در این مجموعه تخصصی که نخستین موزه تخصصی سکه و مُهر در استان سمنان است، مُهرها، ابزارهای مبادلاتی کالا از قبیل حلقه های مبادلاتی، پول های اولیه، سکه، اسکناس، سفته و برات و ابزارهای نگهداری پول، از ابتدای تاریخ ایران تا عصر حاضر به نمایش در آمده است.
بخش نخست به مُهرها اختصاص داده شده که شامل مُهرها و اثر مُهرهایی از هزاره دوم پیش از میلاد تا دوره قاجار است و نمایش سکه ها در بخش دوم در این مجموعه بر اساس سیر تحولات تاریخی به نمایش گذاشته شده و تاریخ سه هزار ساله تبادلات پولی این مرز و بوم را معرفی می کند.
بخش پایانی این مجموعه به نمایش سکه های ضرب شده در دِرم سَراهای متعدد ایالت تاریخی کومش مانند هِکاتوم پیلُس، قومس، سمنان، دامغان، بسطام، بیار، فیروزکوه، فریم، دماوند، شهمار، دربند و درجزین اختصاص یافته است.
در این مجموعه تعداد بیش از 500 قطعه سکه، 24 برگ اسکناس، 80 قطعه مُهر و تعدادی ابزار ارایه شده است.
موزه مهر و سکه در خیابان امام خمینی(ره)، جنب مسجد امام(ره)، تیمچه تکیه پهنه واقع است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.