اردبیل؛

استان اردبیل از نظر آمار حیوان گزیدگی رتبه دوم کشور را دارد

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان اردبیل گفت: آمار حیوان گزیدگی در این استان 2 برابر متوسط کشوری است طوری که از این نظر اردبیل در رتبه دوم قرار کشوری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر ذکی پور در هفدهمین گردهمایی سالانه کشوری کارشناسان بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام در سالن کنفرانس آبگرم قهوه سویی سرعین گفت: کنترل و جلوگیری از حیوان گزیدگی به ویژه سگ و برخی از حیوانات خانگی ضروری بوده و تلاش شده این بیماری در روستاها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا جلوی ابتلا و شیوع بیماری ها با راهکارهای منطقی گرفته شود.

وی با اشاره به میزان افزایش بیماری تب مالت در اردبیل گفت: در مقایسه با 2 سال گذشته ابتلا به بیماری تب مالت در این استان رو به رشد است در سال 92، 255 بیمار مبتلا به تب مالت به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند در حالی که این آمار در سال 94 به 261 مورد افزایش یافت.

ذکی پور گفت: این بیماری بیشتر از طریق مصرف فرآورده های دامی به ویژه شیر قابلیت انتقال دارد که باید در مصرف این محصولات موارد بهداشتی به صورت دقیق مراعات شده و مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: استان اردبیل 360 هزار راس دام سنگین شامل گاو گاو میش و تعداد 2 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.