گزارش/

مُهر مردودی بر پیش شرط وقیحانه مناسبات با برلین

پیش شرط‌های وزیر اقتصاد آلمان در مناسبات کشورش با ایران، همواره مردود است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان که روز گذشته به تهران وارد شده؛ عادی‌سازی و گسترش روابط کشورش با ایران را به شروطی مانند به ‎رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و حقوق بشر منوط کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، ضمن اعلام پایبندی دائم ایران به آرمان فلسطین، طرح موضوع حقوق بشر ایران توسط وزیر اقتصاد آلمان را نامربوط خواند.

بنابر اعلام خبرگزاری آسیا نیوز لبنان؛ «سیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، پس از دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران، ضمن بیان اینکه به شرکت‌های آلمانی اجازه استفاده از پتانسیل عظیمی را می دهد گفت: به نوسازی‌های قابل توجهی نیاز است.

*معاون صدراعظم آلمان، ایران را به پذیرش مسئولیت‌های جدید دعوت کرد!

مُهر مردودی بر پیش شرط وقیحانه مناسبات با برلین

بنابر اعلام آسیا نیوز؛ وزیر اقتصاد آلمان مدعی شده که ایران برای ارتقای سیاست‌های داخلی و خارجی خود می‌بایست مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده بگیرد. 

اظهارات گابریل در آستانه سفر سه روزه به تهران مطرح می‌شود که قرار است در این سفر، وی به همراه یک هیئت نمایندگی با بیش از 120 نفر از تجار، اقتصاددانان و هفت تن از اعضای پارلمان حضور یابد. گابریل تأکید کرد که مسئولیت‌های جدید ذکر شده بر مسئولیت تهران استوار است که به صورت مشارکت بالای آن‌ها در اقتصاد جهانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، ایران در منطقه خاورمیانه، باید در همه راه‌های همکاری برای مقابله با خشونت مشارکت کند. آسیا نیوز نوشت: گابریل اشاره کرد که باید حرکت دولت ایران همواره به صورت کامل در چارچوب قانون و آزادی‌های فردی باشد.
 
*نفوذ لابی صهیونیسم در دولت آلمان/ پیش‌شرط گذاشتن، حق ایران است نه آلمان!

مُهر مردودی بر پیش شرط وقیحانه مناسبات با برلین

«حسین معین‌‎آبادی» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تقویت لابی‌های یهود و صهیونیستی در آلمان اظهار داشت: این لابی‌ها ضمن سوء استفاده از مسائلی نظیر هولوکاست در تلاش هستند تا آلمان را به یک حامی لابی صهیونیسم به مانند آنچه که در آمریکا وجود دارد، تبدیل کرده و لابی قدرتمندی را در این نقطه از اروپا برای مثبت کردن نظرات سایر کشورهای این قاره ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه اروپا همانند آمریکا نگاه خوبی به مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها ندارد، گفت: واقع‌گرایی که نسبت به هولوکاست و رژیم صهیونیستی در اروپا وجود دارد، بسیار منطقی‌تر از نوع آرمان‌گرایی آمریکا در این مقوله است.

این کارشناس سیاست خارجی، با بیان اینکه آمریکایی‌ها بلامنازع از دولت یهود حمایت می‌کنند و هزینه‌های گزافی را در این راه می‌پردازند، ادامه داد: این موارد فقط به خاطر حمایت بی‌چون و چرای ایالات متحده از رژیم صهیونیستی است، اما می‌بینیم که در اروپا ضدیت با این رژیم غاصب بسیار شدیدتر از آمریکا است.    

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در ایجاد لابی‌های خود در آلمان و فرانسه دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند، تاکید کرد: باید نفوذ لابی صهیونیسم را در دولت آلمان جدی گرفت چراکه لابی‌های یهود در عرصه‌های رسانه‌ای، آکادمیک و نیز سیاست‎مداران این کشور بسیار فعالند.

معین‌آبادی ضمن بیان تقویت نفوذ لابیهای صهیونیستی در آلمان طی 10 سال گذشته گفت: این امر روابط بین ایران و آلمان را نیز تحت تاثیر قرار داده و صهیونیست‌ها موفقیت‌هایی در احتیاط دولت برلین نسبت به کشور ما داشته‌اند.   

وی با اشاره به اینکه بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، آلمان‌ها منفی‌ترین نگاه را در میان اروپایی‌ها به کشورمان دارند، به نقش مثبت و برجسته ایران در منطقه اذعان و تصریح کرد: تنها کشوری که علاوه بر داشتن توان، به مقابله با تروریسم معتقد است و در این راه تمام توان خود را به کار گرفته، جمهوری اسلامی ایران است، لذا ما در روابط خود با اروپایی‌ها باید بیشتر در مقام مطالبه‎گر باشیم.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه، با ذکر کشورهایی نظیر عربستان و ترکیه که با وجود داشتن توان مقابله با تروریسم با آن هم‎عقیده هستند، یادآور شد: ایران مانند مبارزه با مواد مخدر با تروریسم مقابله می‌کند و اروپا توان ورود به مسائل منطقه و تروریسم را ندارد مگر آنپکه از کشورهای درگیر حمایت‌های مالی و لجستیکی به عمل آورد.

وی با تصریح به این نکته که در شرایط فعلی ایران، امنیت اروپا را تأمین می‌کند، گفت: دلیل این مسئله آن است که اگر یک دولت تروریستی در منطقه شامات به قدرت برسد، علاوه بر کشور ما اروپایی‌ها نیز قطعاً هزینه این روند را خواهند داد و در واقع ایران اقداماتی را انجام می‌دهد که منافع اروپا را هم تأمین می‌کند.

معین‌آبادی در پایان با بیان این که اگر قرار بر پیش شرط گذاشتن در تعاملات باشد، کشور ما مقدم است، خاطرنشان کرد: ما ضمن حفظ منافع خود از رهگذر مقابله با تروریسم، امنیت کشورهای اروپایی را نیز تأمین می‌کنیم و این یک بازی برد - برد است چراکه علاوه بر حذف تروریسم به جامعه جهانی نیز خدمات ارائه می‌دهیم.   
 
*طرح پیش‌شرط آلمان، جنبه تبلیغاتی برای صهیونیست‌ها دارد

مُهر مردودی بر پیش شرط وقیحانه مناسبات با برلین

«حسین کنعانی مقدم» نیز در این باره به خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: البته ما در 6 ماه گذشته، شاهد افزایش صادرات آلمان به ایران بوده‌ایم و در رده‌بندی صادرات کشورهای مختلف به ایران، هم اکنون آلمان در رده چهارم این کشورها قرار دارد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد آلمان با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی در اروپا نیازمند مبادلات بیشتر اقتصادی با ایران است، گفت: مقامات برلین بارها به این نتیجه رسیده‌اند که مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی کاملاً مشخص و بدون تغییر است. 

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه پیش‌شرط‌های مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد آلمان بیشتر استفاده رسانه‌ای دارد، گفت: مقامات برلین می‌دانند که اینگونه مباحث جنبه تبلیغاتی در جهت منافع صهیونیست‌ها دارد. 

وی در پایان ضمن یادآوری این نکته که ایران هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که کشورهای غربی به بهانه مسائل اقتصادی در امور داخلی کشور مانند مقوله حقوق بشر، مداخله کنند.

مُهر مردودی بر پیش شرط وقیحانه مناسبات با برلین

مقابله ایران با رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر مولفه‌های ایدئولوژیکی و ساختاری استوار است، همچنانکه ملت ایران همه ظرفیت‌های خود را برای مبارزه با تروریسم به کار می‌گیرد. 

طرح پیش‌شرط در ارتقای روابط از سوی وزیر اقتصاد آلمان عبارتی است که پاسخ قاطع خود را پیشاپیش از سوی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است، چراکه نه آلمان و نه هیچ کشوری اجازه مداخله در امور ایران را ندارد.  

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
اصلا این مردک را نباید به کشور راه بدند!نوکر اسراییل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
برای خنده سوژه خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
لعنت بر صهیونیسم جهانی . این ارزو را به گور خواهید برد! مرگ بر المان و اسرائیل امریکا و صد البته انگلیس
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
مث تعطیلی انرژی هسته ای این را هم به ما تحمیل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
موقعی که هدف برقراری ارتباط نباشه // ما هم خواستار جبران اسیب هایی که در جنگ دوم به مملکتمان رسیده است هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
اونا هدفشان بر قراری ارتباط نبوده//فقط میخواستند سیاست خودشان را عنوان کنن//
آخرین اخبار