برگزاری انتخابات محلی در برزیل

روز یکشنبه، انتخابات شورا‌های شهر و شهرداری‌ها در سراسر برزیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، برزیلی‌ها روز یکشنبه برای انتخاب شهردارها و اعضای شوراهای شهر بیش از 5 هزار و 500 مرکز، به پای صندوق‌های رای می‌روند. این انتخابات نخستین نمودهای چشم‌انداز سیاسی برزیل پس از استعفای "دیلما روسف" – رئیس جمهور سابق این کشور – را نمایان خواهد کرد.

پیش از برگزاری این انتخابات، فضای امنیتی در شهرهای سراسر برزیل – از جمله ریو دو ژانیرو – برقرار شده است. نیروهای نظامی که برای برقراری امنیت در بازی‌های المپیک در خیابان‌ها مستقر شده بودند، همچنان در محل پیشین خود باقی مانده اند. این انتخابات در ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی به پایان خواهد رسید.

نتایج این انتخابات محلی نشان خواهد داد آرایش احزاب سیاسی پس از رسوایی بزرگ مالی و سیاسی اخیر و همچنین در شرایطی که این کشور با رکود شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، چگونه خواهد بود. تعداد نامزدها از حزب کارگران برزیل – حزب دیلما روسف – نسبت به انتخابات سال 2012 بیش از 50 درصد کاهش داشته است. به نظر می‌‎رسد این حزب عملکرد نامناسبی در این انتخابات داشته باشد.

با این حال، این حزب تنها نهادی نیست که در این انتخابات با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. در رسوایی مالی اخیر که با عنوان "کارواش" از آن یاد می‌شود، از اسامی افراد بسیار زیادی نام برده شده است. این امر موجب شد برزیلی‌ها نسبت به نظام سیاسی این کشور احساس دلسردی کنند. این مسئله مهم می‌تواند سبب شود یک فرد مستقل و یا یک کاندیدای مذهبی در انتخابات شهرهای بزرگ برزیل پیروز شود.

نتایج رای‌گیری‌ها در ریو دو ژانیرو تا این لحظه نشان می‌دهد سناتور "مارسلو کریولا" – عضو حزب جمهوری‌خواه برزیل – با کسب حمایت گروه‌های مذهبی در جایگاه نخست قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار