با اجرای مداخله اثربخش، می توان مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را، تا 80 درصد كاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا جهاندارپور كارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر مركز بهداشت شیراز گفت: یک سوم مرگ های مردم جهان و نیمی از مرگ های مرتبط با بیماری های غیرواگیر، اختصاص به بیماری های قلبی عروقی دارد، كه سالانه باعث مرگ  هفده و نیم میلیون فرد، می شود و حدود 80 درصد این مرگ ها در كشورهای در حال توسعه رخ می دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از عوامل خطر این بیماری ها، با اقدامات ساده قابل پیشگیری است، افزود: هر فرد باید بداند، چگونه می تواند به قلب خود انرژی برساند و به زندگی خود نیرو ببخشد.  
او از مهم ترین عوامل خطر در بیماری های قلبی عروقی را، تغذیه نامناسب، چاقی، دیابت، فعالیت بدنی ناكافی، مصرف سیگار، فشار خون بالا، اختلال در چربی های خون و سن بالا، نام برد.
كارشناس مبارزه با بیماری های غیر واگیر، شایع ترین بیماری های قلبی عروقی، عروق كرونر قلب (حمله های قلبی) و عروق مغزی (سكته مغزی) دانست و ادامه داد: با مهار عوامل خطر نظیر رژیم غذایی، فعالیت بدنی، مصرف دخانیات و فشار خون، می توان خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را كاهش داد.
جهاندارپور، با تاكید بر تغییراتی ساده در فعالیت روزانه که می توان به کمک آن ها قلبی سالم داشت، اضافه کرد: با تغذیه سالم، كاهش مصرف الكل، ترک دخانیات، فعالیت بدنی و آگاهی از میزان قند خون، چربی خون، فشار خون و نمای توده بدنی(BMI)، می توان سلامت قلب را بهبود بخشید.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: کاهش ، مرگ ، بیماری های ، قلبی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.