اردبیل؛

آغاز برداشت مکانیزه ذرت بذری در پارس آباد

برای نخستین بار در کشور عملیات برداشت محصول ذرت بذری به صورت تمام مکانیزه با بکارگیری یک دستگاه 'پیکر هاسکر' از مزارع پارس آباد مغان شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرماندار پارس آباد در آیین راه اندازی دستگاه پیکر هاسکر (کمباین بلال چین) و شروع عملیات برداشت ذرت بذری از مزارع درستکار مغان ، با اشاره به جایگاه ممتاز این شهرستان در تولید انواع بذر کشاورزی بر ضرورت حمایت جدی از تولید کنندگان بخش کشاورزی و مکانیزه کردن تولید انواع محصولات کشاورزی در مراحل مختلف تاکید کرد.

اکبر صمدی با بیان اینکه پارس آباد افزون بر 80 درصد نیاز کشور به بذر ذرت و 100درصد بذر سوروگوم کشور را تامین می کند گفت: این شهرستان با تولید بیش از 30 نوع محصول زراعی و باغی به قطب مهم کشاورزی کشور و استان مشهور است.

وی گفت: استفاده از مکانیزاسیون پیشرفته و کارآمد در مراحل مختلف تولید باعث رونق ، پویایی و توسعه پایدار در حوزه کشاورزی می شود.

فرماندار پارس آباد با اشاره به نقش مهم مکانیزاسیون در کشاورزی نوین گفت: ارتقای ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و استفاده از ماشین آلات و اداوات کشاورزی نوین سبب افزایش تولید و بهره وری ، کاهش ضایعات و افت محصولات و هزینه های جانبی می شود.

صمدی با قدردانی از فعالیت های کشت و صنعت درستکار مغان به خاطر تولید بذر مرغوب و استاندارد و تجهیز این شرکت به دستگاه پیکر هاسکر ، اضافه کرد: با راه اندازی این کمباین پیشرفته علاوه بر رفع مشکل برداشت ذرت بذری به روش مکانیزه و بلال چینی خدمت بزرگی به بخش کشاورزی منطقه شده است.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار