یاسوج؛

بهره برداری از 10مسجد و مرکز فرهنگی در استان

10 مسجد و مرکز فرهنگی به همت بنیاد برکت در کهگیلویه وبویراحمد با حضور جمعی از مسئولان، مقامات کشوری و استانی و به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح این تعداد مسجد دراستان، گفت: ساخت این مساجد به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تقدیم مردم مناطق و روستاهای محروم این استان شده است.

سید موسی خادمی اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این 10مسجد نیز افزون بر 12 میلیارد ریال است.

وی مساحت زیربنای این 10مرکز فرهنگی و مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر یکهزار و 736 مترمربع ذکر کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: از مجموع 20 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی بنیاد برکت در این استان تاکنون 15 مورد آن به بهره برداری رسیده است.

جهان محرابی میزان اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای این تعداد مسجد را افزون بر 25 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مساحت زیربنای این 20 مسجد افزون بر پنج هزار و 124 مترمربع است.

وی یادآور شد: پنج مسجد دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در نقاط محروم این استان در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: پنج مسجد دیگر از این تعداد نیز سال گذشته با اعتبار هزینه شده افزون بر 6 میلیارد و 250 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

170 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب امروز از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس و همزمان در پنج استان محروم کهگیلویه وبویراحمد، ایلام، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

همچنین درسال های گذشته، ستاد اجرایی فرمان امام راحل از طریق بنیاد برکت در این زمینه فعالیت های گسترده ای داشته است و تاکنون ساخت 700 مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه ی عالِم، حوزه ی علمیه و دارالقرآن را در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسانده و یا آماده ی افتتاح کرده است.

بر این اساس، قرارداد ساخت 500 مسجد و 20 حسینیه در مناطق محرومِ فاقد مسجد منعقد شده است، که 416 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده یا آماده ی افتتاح است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.