اظهارات نخست‌وزیر انگلیس ارزش پوند را کاهش داد

اظهارات جدید «ترزا می» در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث کاهش ارزش پوند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، به دنبال اظهارات اخیر «ترزا می،» نخست وزیر جدید انگلیس، در خصوص آغاز فرآیند خروج کشورش از اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال 2017، بهای پوند در برابر 30 ارز از مجموع 31 ارز معتبر جهان کاهش یافت. 

در حالیکه رای غیرمنتظره مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی 23 ژوئن (3 تیر) ارزش پوند را به پایین‌ترین سطح در 31 سال گذشته رساند، اظهارات روز گذشته نخست وزیر انگلیس نرخ برابری واحد پول این کشور با سایر ارزهای معتبر را پس از قدرت گرفتن نسبی آن در طول 3 ماه گذشته یک بار دیگر کاهش داد. 

به عقیده کارشناسان اقتصادی اروپا، ابراز تمایل «ترزا می» به اجرای نتیجه همه‌پرسی برکسیت باعث شد سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی تاثیر منفی این خروج بر بازارهای مالی جهان، ارز مطمئن‌تری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و به همین دلیل، بهای پوند یک پله دیگر در برابر ارزهای معتبر جهان سقوط کرد.

بهای پوند روز گذشته در بازار لندن با 0.3 درصد کاهش، به 1.2938 دلار رسید. طبق بررسی بلومبرگ، واحد پول انگلیس از زمان اعلام نتیجه همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا به طور میانگین 14 درصد از ارزش خود را در برابر ارزهای رقیب از دست داده است.

ارزش پوند استرلینگ روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح خود در 3 سال گذشته در برابر یورو رسید. تعیین مهلت نهایی خروج این کشور از اتحادیه اروپا موجب سقوط سهام بسیاری از شرکت‌های انگلیسی در بازار بورس آسیا شد. شعبه بانک‌های آلمانی، هلندی و پرتغالی در انگلیس که نیاز مبرم به افزایش سرمایه دارند، با کاهش ارزش پوند اقدام به تقلیل نیرو کرده‌اند. گزارش‌ها از اخراج بیش از 7 هزار کارمند بانک‌های خارجی در انگلیس در فواصل زمانی مختلف حکایت دارند.

اگرچه بهای نفت درنتیجه نشست غیررسمی اوپک بخشی از زیان خود را جبران و وارد کانال 50 دلار شده است، به نظر می‌رسد آنچه باعث سقوط ارزش پوند استرلینگ شده است از پیچ‌وتاب رویداد برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) نشأت می‌گیرد و افزایش بهای نفت می‌تواند در درازمدت به این واکنش نامطلوب استرلینگ پایان دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار