آبادان ؛

گردوغبار در آبادان

گرد و غبار در آبادان به هفت برابر حد مجاز رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عسکری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به کاهش گرد و غبار در خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در هوای آبادان در روز دوشنبه به هفت برابر حد مجاز و در اهواز به پنج برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسکری افزود: گرد و غبار در ساعت 9 امروز در اهواز به 752 میکروگرم بر متر مکعب، آبادان 967 میکروگرم بر متر مکعب، بهبهان 571 میکروگرم بر متر مکعب، ماهشهر 593 میکروگرم بر متر مکعب و شوشتر 715 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

وی گفت: میزان گرد وغبار درساعت 8 امروز نیز در اهواز 676 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک173میکروگرم بر متر مکعب، ماهشهر 549 میکروگرم بر متر مکعب، سوسنگرد750 میکروگرم بر متر مکعب، شوشتر 713 میکروگرم بر متر مکعب و شادگان 742 میکروگرم بر متر مکعب اعلام شد.

استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.گرد و غبار از اواخر هفته گذشته در خوزستان آغاز شده و در دو روز گذشته به بیشترین حد خود رسیده به طوری که تا 18 برابر حد مجاز نیز در برخی شهرها گزارش شد.

مدارس خوزستان در نوبت بعد ازظهر روز شنبه و همچنین مدارس و دانشگاه ها در روز یکشنبه به دلیل گرد و غبار تعطیل اعلام شدند و ساعت کاری ادارات نیز تا ساعت 13 کاهش یافت.

 تعدادی از پروازهای فرودگاه های اهواز، آبادان و دزفول نیز به دلیل کاهش دید افقی در این روزها لغو شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.