اردبیل؛

صدور جوجه یک‌روزه از اردبیل به کشورهای مختلف

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه امسال ۲ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۰۰ قطعه جوجه یکروزه از استان اردبیل به کشورهای مختلف صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی افزود: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در تولید جوجه یکروزه دارد و در 6 ماهه امسال 2 میلیون و 237 هزار و 800 قطعه جوجه یکروزه به کشورهای مختلف از اردبیل صادر شده است که مهمترین مقصد صادرات جوجه یکروزه کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و افغانستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات جوجه یکروزه در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است، افزود: صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار در 6 ماهه امسال 3 میلیون و 758 هزار عدد بوده است و مهمترین مقصد صادرات این تخم مرغ کشور آذربایجان است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات 20 تن عسل اردبیل به کشورهای امارات، عراق و مالزی خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم بسته‌بندی شیک و استاندارد صادرات عسل در اردبیل کاهش یافته است و صادرات این محصول به صورت سنتی است و باید با علمی‌سازی بسته‌بندی شیک و استاندارد عسل صادرات این محصول از اردبیل را رونق بخشیم.

صالحی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در صادرات پا و پنجه مرغ دارد که در این زمینه یک هزار و 400 تن پا و پنجه مرغ در 6 ماهه امسال از استان اردبیل به کشور ویتنام و نیز 220 تن پودر گوشت و ضایعات کشتارگاهی از اردبیل به کشور ارمنستان صادر شده است.

وی اظهار کرد: بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در اردبیل که هم‌اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به احتمال زیاد دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این گشتارگاه گام بزرگی در توسعه صادرات به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، جوجه ، یکروزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.