تصمیمات اشتباه ترامپ در دهه 80، وی را تا آستانه ورشکستگی پیش برد

وب‌سایت نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی سوابق مالی ترامپ و چگونگی معافیت وی از پرداخت مالیات پرداخت.

تصمیمات اشتباه ترامپ در دهه هشتاد وی را تا آستانه ورشکستگی پیش برد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، «دونالد ترامپ،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، درسال 1990 «آبراهام والاچ» را به عنوان مدیر اجرایی ارشد خود استخدام کرد. والاچ در آن زمان آینده روشنی را پیش روی خود می‌دید و بر این باور بود که به زودی مدیریت پروژه‌های عظیمی را بر عهده خواهد گرفت.

والاچ دوشنبه اعلام کرد برخلاف انتظارش، پس از استخدام از سوی ترامپ با طرح‌های شکست‌خورده زیادی روبرو شد. وی همچنین اعلام کرد در آن زمان تعداد زیادی از مدیران ترامپ شرکت‌های وی را ترک کردند و کسانی که در خدمت وی ماندند به طور مکرر با بانکداران جلسه و رایزنی می‌کردند و به شدت نگران شرایط مالی دونالد ترامپ بودند.

به گفته والاچ، از همین زمان به بعد ترامپ به مدت یک دهه با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم کرد و تا آستانه ورشکستگی پیش رفت. مشکلات مالی ترامپ که بسیار وخیم بودند تا هفته گذشته مخفی ماندند؛ اما افشای اطلاعات مالیاتی سال 1995 ترامپ از سوی نیویورک‌تایمز این موضوع را برملا کرد. اسناد افشا شده نشان می‌داد ترامپ 916 میلیون دلار از دست داده و براساس قانون، به مدت 18 سال از پرداخت مالیات بر درآمد فدرال معاف شده است.

از دست‌دادن نزدیک به 1 میلیارد دلار برای یک تاجر به حدی غیرقابل باور است که نیویورک‌تایمز با چندین وکیل برای روشن شدن آن مشورت کرد. البته هنوز اطلاعات دقیقی درباره چگونگی و مبلغ ورشکستگی ترامپ در دست نیست؛ اما مرور سوابق منتشر شده ترامپ و مصاحبه با افراد مرتبط با وی نشان می‌دهد تصمیمات اشتباه او این شرایط دشوار را رقم زده است.

دونالد ترامپ همواره خود را یک تاجر خودساخته توصیف می‌کند. با اینکه ترامپ می‌گوید پدرش تنها یک میلیون دلار به وی کمک کرده، وی در مواجه ما مشکلات همیشه از خانواده خود کمک گرفته است. ترامپ تا پایان سال 1991  تنها 1.7 میلیون دلار داشت و پیش‌بینی می‌شد به مدت چند ماه این مبلغ به 800 هزار دلار کاهش یابد. در چنین موقعیت‌هایی وی برای نجات خود از سونامی اقتصادی به خانواده‌اش پناه می‌برد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار