آیت‌الله علم‌الهدی:

آن‌هایی که دم از تعامل با آمریکا می‌زنند کافر نیستند بلکه فقط دل به ترحم مستکبران بستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آن‌هایی که سخن از معامله، مذاکره و تعامل بُرد بُرد با آمریکا و استکبار می‌زنند کافر و ملحد نیستند؛ بلکه فقط در دل به ترحم مستکبران و سازش با دشمن امیدوارند.

آن‌هایی که دم از تعامل با آمریکا می‌زنند کافر نیستند بلکه فقط دل به ترحم مستکبران بستندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با پاسداران و بسیجیان که در سالن شهید شوشتری مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد،‌ مراسم عزاداری امام حسین (ع) را دارای دو بعد مراسمی و اقتضایی دانست و اظهار داشت: هنگامی‌که در ایام محرم و صفر افراد دورهم جمع می‌شوند و به اقامه عزا و سوگواری می‎پردازند تا تسلی خاطر حضرت حجت (عج) باشد، در حقیقت ارادت و محبت خود را به امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت عرضه کنند و سنت حسنه‌ای را زنده نگاه‌دارند.

وی افزود: اقامه عزا در این ایام یاد و خاطره قیام اباعبدالله (ع) را زنده نگاه می‌دارد و باعث می‌شود تا نسل‌های بعد، شهادت مظلومانه ایشان و یاران باوفایشان را از یاد نبرند، این‌گونه مراسمات اگرچه مرضی رضای حق‌تعالی خواهد بود و بر شأن و شکوه شیعه می‌افزاید اما باید هوشیار بود که نهضت کربلا در سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی محصور نشود و اساس گفتمان حسینی فراموش نگردد.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه کربلا هنوز تمام نشده است، خاطرنشان کرد: اقامه مراسمات سوگواری و ذکر مصیبت تنها پرداختن به بُعد مراسمی نهضت عاشورا است و اگرچه خوب است، اما مکفی نیست، امام حسین (ع) به ما یاد می‌دهد که کربلا هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و عاشورا تا روز ظهور حضرت حجت (عج) ادامه دارد، «کُلُّ یَومٍ عاشورا وَ کُلُّ أَرضٍ کَربَلا» به معنای امتداد قیام حق در مقابل باطل در هر زمان و جغرافیایی است و ازاین‌جهت،‌ ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی آموزه‌های جاودان عاشورا برای نه‌فقط شیعیان و مسلمین،‌ بلکه همه انسان‌های آزاد جهان است.

وی ادامه داد: آزادگی و حرّیت اقتضا می‌کند که همه‌جا موضع‌گیری‌ها و تعاملات خود را با سیره امام حسین (ع) بسنجیم و کربلایی بودن و کربلایی ماندن را به‌عنوان مهم‌ترین شاخصه رویکردهایمان، همواره پیش چشم خود داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آن‎هایی که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند، به راه‎حلی چون مذاکره و سازش دل‎خوش بودند، آن‎ها کافر و ملحد نبودند و بعضاً‌ پیشانی‌هایی پینه‌بسته، نشان از مُهر عبادت داشتند و حتی دارای سوابقی درخشان در دوران امیرالمؤمنین (ع) و رسول خدا (ص) بودند اما بینش و بصیرتشان در کربلا راه اشتباه را به آنان نشان داد و اگرچه در راه مدینه تا کربلا شمشیر به حمایت از فرزند رسول خدا بسته بودند،‌ اما در اعماق وجودشان هنوز به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و سازش‌کارانه با باطل امیدوار بودند و البته خدا به آنچه افراد در دل دارند،‌ آگاه است.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که سخن از معامله، مذاکره و تعامل بُرد بُرد با آمریکا و استکبار می‌زنند نیز کافر و ملحد نیستند؛ بلکه فقط کسانی هستند که اگرچه تصدی سمت در این نظام استکبارستیز دارند و مدعی همراهی انقلاب تا منزل آخر هستند،‌ اما در دل به ترحم مستکبران و سازش با دشمن امیدوارند و امید دارند تا خصومت ابدی حق و باطل را با راه‌حل آرام‌تری و به‌جز مبارزه و مقاومت حل‌وفصل نمایند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: سازش پذیران بینش و بصیرتی همچون بینش و بصیرت آن 880 نفر در کربلا دارند که با امام حسین(ع) از مدینه خارج شدند، اما تا کربلا نماندند و همگی در انتها از ایشان جدا شدند و رهایشان کردند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
احسنت ...
بارك الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
جرم آنکه می داند وخطا می رود بیشتراست ازآنکه نمی داند وخطامی رود.
بصیرتی که مقام معظم رهبری گوش زد می کنندهمین است بصیرت نباشد احتمال خطا وخیانت وفتنه زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
این جمله ایشون رو باید طلا گرفت
-
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
حرفتون واقعا درسته تا کی برخی مسئولان میخوان نگاه به بیگانه داشته باشن مگه ما خودمومن چی کم داریم؟ چرا توانایی های جوانان این مملکت رو باور ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
ما تا اخر ایستاده ایم . لبیک یا حسین ! هر کس دنبال سازش است مهر بدبختی بر پیشانی خود زده!