مجابی:

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان محیط زیست

معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ازتشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات تابعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مجابی معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهارداشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می شود و محیط زیست فعالیت های گسترده ای را در این حوزه انجام خواهد داد.

 وی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی در اوایل سال 94  و ابلاغ آن توسط ریاست جمهوری، افزود: ضمن تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برای ساختار  آن برنامه‌هایی تنظیم و تدوین شده است.

معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: 6 نفر از اعضای دولت از جمله وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشور جزو اعضای ستاد محسوب می‌شوند.

مجابی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها مکلف به  تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مراکز خود شده اند، گفت: در مجموعه شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه‌های متعددی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در کنار مسئولیت‌هایی که شورا بر عهده دارد، از بحث‌های مهم مطروحه در این شورا است.

معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست درباره بیان داشت: تشکیل شورای امر به معروف در سازمان حفاظت محیط زیست، شناسایی یاوران معروف در سطح ستاد و استان‌ها، تشکیل کارگروه‌های تخصصی هشت گانه توسط مدیران کل و برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در همکاری با ستاد امربه معروف و نهی از منکر است.

مجابی با تاکید بر اینکه توجه دین اسلام و فرهنگ ایرانی به محیط زیست بسیار بالاست، گفت: در کتب قدیمی ایرانی، چنین آمده که در دنیای دیگر(آخرت) برای تخریب و آلودگی محیط زیست عقوبتی در نظر گرفته شده است؛ در دین اسلام نیز به دفعات به این موضوع پرداخته شده، علاوه بر اینها در حقوق اساسی هم بحث محیط زیست مطرح شده است. 

وی تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از اسناد بالادستی در این حوزه، مهم تلقی می‌شودو در ماده 14 این سیاست‌ها مباحث امر به معروف برای حفظ محیط زیست طراحی شده است.

معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 17 اسفندماه سال 93گفت: مقام معظم رهبری در این جلسه بر این موضوع تاکید کردند که باید از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ محیط زیست استفاده شود، بنابراین تفاهم‌نامه امروز نیز به منظور گسترش نهادهای مردمی برای حفظ محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف طراحی شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار