یک مقام حزبی در اقلیم کردستان عراق گفت: تروریست های داعش در حال فرار از موصل به رقه در سوریه هستند و اکنون نیروهای باقی مانده این گروه تله های انفجاری در شهر کار می گذارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک ، برپایه گزارش های دریافتی، سربازان عراقی و نیروهای همراه در حال آماده شدن برای اجرای عملیات بازپس گرفتن شهر موصل از گروه تروریستی داعش هستند.

سعید ماموزینی سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در موصل در گفت وگو با رسانه روسی اعلام کرد: داعشی ها در شرایط تدارک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ برای آغاز عملیات آزاد سازی موصل با عجله این شهر ار ترک کرده و به رقه در سوریه می گریزند.

وی افزود: داعشی ها اطراف موصل خندق هایی را حفر کرده اند و افزون بر اینکه با بمب ها و مین ها تله های انفجاری می سازند، وسایل نقلیه بمب گذاری شده را نیز مستقر کرده و خانه های خالی را مین گذاری می کنند.

ماموزینی گفته است: در آستانه عملیات آزادسازی موصل حالت ترس و وحشت بر داعش غلبه کرده است. برپایه اطلاعات دریافتی داعشی ها از موصل فرار می کنند و در مجموع شمار قابل توجهی در شهر باقی نمانده اند که این امید را به وجود آورده، موصل زودتر از زمان پیش بینی شده آزاد شود. 

اسپوتنیک در پایان نوشته است: بر پایه شایعه ها، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در رابطه با موصل اعلام کرده که اگر داعشی ها توان جنگیدن در برابر نیروهای دولتی را ندارند با بمب، مین و کارگذاری تله های انفجاری این شهر را ویران کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
از خبر گزاری .دقیق تون ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
کاملا واضح است .همیشه قربانیان اصلی جنگ ها مردم مظلوم و بی دفاع اند و روسا و فرماندهان و مهره ای اصلی .هیچ اسیبی نمی بینند
آخرین اخبار