ایلام؛

حماسه حسینی نمایش اقتدار، دیانت و شجاعت

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عمق بخشی مفهومی و آگاهی به اندیشه قیام امام حسین(ع) و دلایل این قیام مساله مهم واقعه عاشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام حشمت رستمی اعلام  کرد: قیام اباعبدالله (ع) دارای ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و دینی است که مظلومیت اهل بیت یک بعد آن است چرا که جنایتی علیه آنها رخ داده در تاریخ بی نظیر و بخاطر عمق مصیبت گریه بر مصایب آن حضرت و اهل بیتش مورد تاکید ائمه قرار گرفته است.

وی گفت : بیداری و آگاهی مسلمانان و تقویت مبانی اعتقادی و دینی، ترویج اخلاق و پرهیزگاری دینی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی مهمترین پیام های این قیام بود که در واقع ترسیم نقشه راهی است که مسلمانان در قبال پیروی از آن به سعادت و سربلندی خواهند رسید.

وی  افزود : امام حسین(ع) شهید نشد که ما عزاداری کنیم بلکه شهید شد تا دیانت به تمام معنای آن را بیاموزیم و یاد بگیریم که راه دین بر همه مقدم است حتی جان شریف ترین انسان ها که اباعبدالله(ع) خود و خاندانش را در این راه فدا کردند.

رستمی با ابراز تاسف از برخی بدعت ها در عزاداری های ماه محرم تاکید کرد : امروزه جریانی در تلاش است که سبک و شیوه عزاداری ها را به اقدامی نمایشی و تئاتر گونه تبدیل کند و تمام محرم را در یک تعزیه خوانی خیابانی و برخی اقدام های نمایشی خلاصه کنند.









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.