بندرعباس؛

انتشار کتاب دانش بومی آبخیزداری

کتاب دانش بومی آبخیزداری در استان هرمزگان به چاپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: مولفین این کتاب که سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور آن را چاپ کرده است سعید چوپانی، ابوالقاسم حسین پور، حسین رستگار، حسین حسین پور، محمود دمی زاده از کارشناسان هرمزگانی هستند.
وی افزود: تدوین این کتاب بر اساس نتایج طرح مشترک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این کتاب با هدف شناسایی و معرفی دانش بومی آبخیزداری در استان مانند شیوه های سنتی حفاظت آب و خاک، استحصال باران، جداسازی آب شور و شیرین، مدیریت رواناب های سطحی و بهره برداری از سیلاب های فصلی، تغذیه سنتی آبخوان های زیرزمینی، بهره برداری از اراضی شیبدار و غیره در سواحل، جزایر و کرانه های خلیج فارس و دریای عمان در پهنه جغرافیای هرمزگان انجام گرفته است.
 هرمزگان 4 میلیون 60 هزار هکتار مرتع، بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل ، یک میلیون و 500 هزار هکتار بیابان ، 7 هزار و 430 سازه آبخیزداری با ظرفیت سالانه 500 میلیون مترمکعب دارد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.