کرمانشاه ؛

پيشنهاد ايجاد منطقه ويژه اقتصادی اورامانات

استاندار کرمانشاه گفت: پيشنهاد ايجاد منطقه ويژه اقتصادی اورامانات هفته آينده به شورای عالی مناطق آزاد ارائه می‌شود تا مورد بررسی و تصويب قرار گيرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله رازانی در  نشست ويژه بررسی طرح امكان سنجی تشكيل منطقه ويژه اقتصادی اورامانات ادامه داد: طبق روال قانونی اين طرح در مرحله نهايی بايد در مجلس شورای اسلامی به تصويب برسد كه در اين زمينه تلاش می‌كنيم از ظرفيت‌های نمايندگان مجلس استفاده كنيم.

اين مدير ارشد در ادامه ايجاد منطقه ويژه اقتصادی را يكی از راهكارهای مديريت ارشد استان برای توسعه اورامانات دانست كه  با توجه به واقعیت‌ها و پتانسيل‌های موجود در نظر گرفته شده است.
منطقه اورامانات به سبب برخورداری از مرزهای فعال تجاری كاملاً مستعد ايجاد يك منطقه ويژه اقتصادی است و بر اين مبنا كار مطالعاتي اين طرح توسط مشاور انجام شده است.

رازانی افزود: مناطق ويژه اقتصادی از مزيت‌ها و معافيت‌های گمركی قابل توجهی در زمينه واردات و يا صادرات مجدد كالای توليد در اين منطقه برخوردارند و همچنين سرمايه گذاری های صورت گرفته در اين بخش تا 13 سال از معافيت مالياتي برخوردار است.

به گفته این مسئول، همچنين ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی در اين منطقه صورت می گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به حدود 400 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق، یادآوری کرد: البته نحوه تعاملات و مناسبات تجاری با اقلیم کردنشين اين كشور با بخش عربی آن متفاوت است و هر كدام دارای ويژگی‌های خاص خود است.
 
در نشست امروز ويژگی‍ها و مزيت های چهار نقطه پيشنهادی در سطح شهرستان های اورامانات به لحاظ موقعيت جغرافيايی، راه های دسترسی و امكان ايجاد زيرساخت‌ها و ديگر مزيت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی های كارشناسی اين مكان های پيشنهادی "سه‌راهی بياشوش" با توجه به امتيازها و مزيت‌های بهتر مورد تصويب قرار گرفت و سازمان های مربوطه نيز تعهدات لازم پيرامون تأمين آب، برق، گاز و تعهدات لازم را ارايه دادند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.