قزوین؛

تاکید بر توسعه برنامه های پیش‌گیری از اعتیاد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان مبارزه با مواد مخدر باید با توسعه برنامه‌های پیش‌گیرانه، از گسترش مواد مخدر جلوگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار بادبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود : اگر می‌خواهیم پیش‌گیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر مؤثر باشد، باید زمینه مؤمن و متقی شدن جامعه را تقویت کرد و این زمینه با تقویت مجالس دینی، مساجد، نمازهای جماعت، زیارت اهل‌بیت، مطالعه و تحصیل تقویت می‌شود.

وی اضافه کرد : به هر اندازه‌ای که  اعتقادات دینی مردم را محکم شود، به همان اندازه آن‌ها از آسیب‌پذیری و گرفتاری نجات می یابند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: وقتی کشورهای دیگر می‌خواهند در حوزه پیش‌گیری مواد مخدر ورود پیدا کنند، شاید پناه‌گاهی نداشته باشند اما ما امام حسین (ع)، قرآن، مسجد و انبیاء (ع) را داریم که بسترهای بسیار مهم و انسان‌سازی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: اگر انسان‌ها از عقل دانا و اراده توانا بهره‌مند شوند خود را از گرفتار شدن به این بلا و گرفتاری حفظ می‌کنند و در مسائل دیگر زندگی هم راه درست را در پیش می‌گیرند.

صفایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین هم در این دیدار ، اعتیاد را زمینه بسیاری از تخلفات نظیر سرقت، طلاق و بی‌سوادی ذکر کرد و گفت : برای کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر ، همکاری همه مسئولان استان لازم است .

وی با بیان اینکه  طبق آخرین آمارهای اعلام شده، استان قزوین جزء استان‌های آلوده به لحاظ مواد مخدر به شمار نمی‌آید؛ گفت :  به دلیل مهاجرپذیری خطرات گسترش اعتیاد در این استان وجود دارد و باید در مقابله با این بلای خانمان‌سوز کوتاهی نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار