گیلان؛

ورود یک میلیون خودرو به چرخه ترافیک

سالانه یک‌میلیون خودرو به چرخه ترافیک کشور وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری سالانه 18 میلیون دستگاه خودرو در کشور خبر داد و گفت: وقوع سوانح رانندگی یکی از آسیب‌های استفاده از خودرو است.

سردار موسی امیری در همایش همیاران پلیس و فرهنگ ‌یاران ترافیک گیلان به مناسبت هفته ناجا با بیان اینکه خودرو عضو ضروری زندگی بشری بوده که باید با آن کنار آمد، افزود: همیاران پلیس طلایه‌داران فرهنگ‌سازی ترافیکی هستند.

وی با اشاره به اینکه گاهی آسیب‌های رانندگی بسیار جبران‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: از دست دادن سرمایه‌های انسانی از جمله آسیب ناشی از حوادث رانندگی است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به حوادث سالانه تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و افزود: سالانه 16 هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات فوت می‌کنند که بیشتر قربانیان حوادث رانندگی جوانان زیر 25 سال هستند.

امیری با اشاره به آمار 313 هزار مجروح حوادث رانندگی سال گذشته گفت: تبعات سوانح رانندگی باید کاهش یابد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه عوامل خطر رانندگی باید از بین بروند، یادآور شد: شناسایی عوامل خطر در سوانح رانندگی از وظایف دستگاه‌های کشور و پلیس است.

وی نبود فرهنگ صحیح رانندگی را از دیگر عوامل ایجاد تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: سفرهای غیرضروری زیادی در جاده‌ها وجود دارد که جمعیت را در معرض خطر قرار می‌دهد.

امیری به حوادث رانندگی در گیلان اشاره کرد و افزود: 44 درصد تصادفات گیلان مربوط به سوانح موتورسیکلت‌ها است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه الگوهای فرهنگی استفاده از وسایل نقلیه باید تغییر کند، گفت: بیش از 200 هزار موتورسیکلت در گیلان تردد می‌کند.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.