اهواز؛

تقویت تبادلات میان خوزستان و بصره

استاندار خوزستان از رونق ارتباطات و اشتراکات میان خوزستان و بصره خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت ها باید تبادلات میان خوزستان و بصره تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ظهر امروز در نشست با استاندار بصره با بیان اینکه این استان‌ها از وجوه اشتراک زیادی برخوردار هستند، اظهار کرد: ارتباطات خویشاوندی مردم استان خوزستان و در ارتباط بودن مردم خوزستان با استان بصره نشان از عمق ارتباطات و نزدیکی به هم است.

وی با بیان اینکه این ارتباطات باعث تسهیل در روابط و عمیق کردن آن خواهد شد، افزود: پس از اینکه رژیم بعث در این کشور سرنگون شد، ارتباط و اشتراکات میان خوزستان و بصره رونق پیدا کرد، ولی با توجه به ظرفیت‌های دو استان تبادلات به کندی پیش رفته است.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری از استحکام و افزایش روابط این دو استان در آینده تصریح کرد: امیدواریم گسترش ارتباطات بتواند در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر داشته باشد و بتوانیم به نماد همکاری و اشتراکات در منطقه تبدیل شویم.

شریعتی با تاکید بر تلاش و همت بیشتر داشتن به منظور افزایش ارتباطات دو استان با همدیگر عنوان داشت: باید با تنظیم برنامه تمام تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات موجود در ارتباطات به کار بگیریم.

وی با اشاره به ماه محرم و زیارت اربعین حسینی گفت: اربعین به عنوان نماد وحدت و قدرت شیعیان به حساب می آید و حج ابراهیمی نیز نمادی برای قدرت اسلام در سطح جهان است.

شریعتی اضافه کرد: انتظار داریم استاندار بصره مثل گذشته به صورت جدی شرایط را برای انجام دادن برنامه اربعین فراهم کرده و اقدامات را صورت دهد.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری منظم و آرام اربعین امسال و نمایش دادن مقتدر قدرت شیعیان به جهان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با تعامل خوب بین استانداری بصره و خوزستان زمینه ارتباطات قوی‌تر و بیشتر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.