شیراز؛

یک ساعت با محیط بان در مدرسه

طرح "یک ساعت با محیط بان در مدرسه"در استان فارس گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در آیین گشایش و افتتاح طرح "یک ساعت با محیط بان در مدرسه" که در مدرسه ای در شهرستان زرقان در حاشیه پارک ملی بمو برگزار شد، حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس خطاب به دانش آموزان گفت: محیط بانان به عنوان نمایندگان مردم، از ذخایر ارزشمند ملی و منابع طبیعی حفاظت می کنند، آینده سازان مملکت باید با حرفه و وظایف محیط بانان آشنا شوند و به آنها کمک کنند.
وی افزود: آب و خاک و حیات وحش سرمایه همه ماست و کسی حق ندارد این سرمایه های ارزشمند را از بین ببرد ضمن آنکه حیات وحش هم مثل ما انسانها حق حیات دارند.
ولوی همچنین به دانش آموزان گفت: خواسته های خود را به محیط بانان بگویید و به نوبه خود در حفاظت از طبیعت و محیط زیست مشارکت داشته باشید. همه شما آینده سازان مملکت هستید و با آگاهی و دانش می توانید آینده موفقی را برای خود و کشور رقم بزنید.
وی با بیان این که خود یک محیط بان است، وظایف محیط بانان را شرح داد و افزود: پارک ملی بمو در نزدیکی مدرسه شما ذخیره گاه  ارزشمند ژنتیکی و منطقه ای منحصر به فرد است و نگهداری و حفاظت از این منطقه وظیفه همه شما است و با مشارکت و آگاهی شما می توان به این مهم دست یافت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از همه دانش آموزان خواست تا با نقاشی از صحنه های زیبای طبیعت خانواده هایشان  را در حفاظت و حراست از این داشته های زیبا ترغیب کنند.
ولوی در دیدار با مسئولان شهر زرقان گفت:تلاش کارشناسان محیط  زیست این بوده که فاضلاب صنایع را با شدت بیشتری کنترل کنند و با توجه به اینکه میزان آب برداشتی از دشت زرقان بیش از حد مجاز است مجوز جدیدی برای استقرار صنایع صادر نمی کنیم.
وی افزود: هر صنعتی که ایجاد آلایندگی کند، جریمه خواهد شد و اگر رفع آلایندگی نکند، پلمپ و تعطیل می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار