رشته‌ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام رشته ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی خبر داد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در جدیدترین ویرایش خود، رشته ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی در آزمون های سراسری را اعلام کرد.

وی ادامه داد: پذیرش اتباع غیر ایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود و همچنین رشته های تحصیلی اعلام شده ممنوع است. 

توکلی رشته های ممنوع برای اتباع غیر ایرانی را به قرار زیر خواند:

فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلی کوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلی کوپتر و مراقبت پرواز).

علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر فناوری اطلاعات IT (گرایش رایانش امن). 

وی بیان کرد: هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون های سراسری هستند منحصراً باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه های راهنمای هر یک از آزمون های ذیربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.

توکلی یاد آور شد: اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق «کان لم یکن» تلقی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار