توافق افغانستان و اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناهجویان

اتحادیه اروپا با امضای توافقنامه‌ای با دولت افغانستان در نظر دارد هزاران پناهجویی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده بود را به این کشور بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ افغانستان و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه توافقی را اعلام کردند که بر اساس آن هزاران پناهجویی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده بود، به افغانستان بازگردانده می شوند.

این توافق در حالی اعلام شد که محاصره شهر قندوز‎‎ از سوی طالبان وارد سومین روز شده است.

این توافق در مقابل مسئولان کشورهایی اعلام شد که قرار است در طول چند سال آینده بیش از 3 میلیارد دلار به افغانستان کمک ارسال کنند. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مربوط به این موضوع اظهار کرد: "اتحادیه اروپا و دولت افغانستان در نظر دارند تا با همکاری نزدیک با یکدیگر، بازگشت امن و با نظم شهروندان افغانستانی که در اروپا پذیرش نشده اند را فراهم کنند."

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پذیرش ده ها هزار پناهجو که در اروپا پذیرفته نشده اند، از شرایط ایجاد شده برای افغانستان به منظور دریافت کمک مالی 3 میلیارد دلاری است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، شهروندان افغانستانی دومین گروه پناهجویان وارد شده به اروپا را تشکیل می دهند. بر این اساس 200 هزار نفر در سال 2015 به دنبال پناهندگی وارد اروپا شده اند، رقمی که نسبت به سال 2014 افزایشی 350 درصدی داشته است.

در همین حال فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گزارش های منتشر شده مبنی بر شرط گذاری برای ارسال های کمک مالی را رد کرد و اظهار کرد توافقنامه بازگرداندن پناهجویان، چند روز قبل از توافق کمک رسانی امضا شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار