شهرکرد؛

سوگواره احلی من العسل برگزار می شود

همزمان با سراسر کشور، پنجمین سوگواره «احلی من العسل» در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

سوگواره احلی من العسل در شهرکرد برگزار می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سراسر کشور، پنجمین همایش بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره «احلی من العسل» روز شنبه 17 مهرماه برابر با ششم محرم الحرام در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد گفت: این محفل معنوی از ساعت 10:30 تا 12:30 روز شنبه به صورت متمرکز و با حضور یک هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اوّل در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد مرکز استان برگزار خواهد شد.

کاظم احمدی افزود: سخنرانی، نوحه سرایی مداحان نوجوان و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از بخش های این برنامه است که به صورت مستقیم از شبکه استانی سیمای جهان بین و همچنین شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت حماسه آفرینی های شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن (ع) با هدف الگوگیری نسل آینده ساز ایران اسلامی را از اهداف این سوگواره بیان کرد.

به گفته احمدی؛ سال گذشته شهرکرد با کسب رتبه برتر در برگزاری سوگواره احلی من العسل در بین مراکز استانها، مورد تقدیر معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام قرار گرفت.

ششمین روز از ماه محرم به بزرگداشت و ذکر مناقب و مصائب حضرت قاسم‌ ابن الحسن (علیه السلام) اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار