یزد؛

اجرای طرح های هادی در 250 روستای استان یزد

15 طرح هادی به مناسبت روز روستا در استان یزد بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛علیرضا قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از اجرای طرح های هادی در 250 روستای استان خبرداد و گفت: به مناسبت روز روستا 15 طرح هادی در روستاهای استان به بهره برداری می رسد .

 قربانیان افزود: برای ارج نهادن به روستائیان و فرهنگ روستایی این روز به عنوان روز ملی روستا تصویب و ثبت شده است.

وی درباره فعالیت این بنیاد در راستای محرومیت زدایی روستاهای استان از افتتاح 19 هزار و هفتصد وهفتاد وچهارمین واحد مسکونی مقاوم روستایی که با استفاده از تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی خبرداد .

مدیرکل بنیاد مسکن یزد افزود : بنیاد مسکن استان از سال 84 به معرفی متقاضیان روستایی مقاوم سازی مسکن به بانک های عامل اقدام کرده که در سال گذشته نیز به بالغ بر 770 پرونده به بانک های عامل معرفی و از این میزان 580 مورد به پایان کار منجر شده است.
 
قربانیان ادامه داد: همچنین بیش از 380 مورد پرونده تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر و افزایش عمر مفید ساختمان ها در استان تشکیل شده که از این میزان، به بیش از 140 مورد تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: انتظار داریم روستاییان با مراجعه به بنیاد مسکن و تشکیل پرونده و گرفتن وام مقاوم سازی، نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی اقدام کنند تا در حوادث احتمالی شاهد کاهش خسارات باشیم.

این مسئول درباره سایر طرح های نیز از طرح بهسازی بافت باارزش روستایی در روستاهای فهرج، اسلامیه، عقدا، باجگان، شمسی، خرانق و توران پشت و واگذاری بیش از 15 هزار قطعه زمین روستایی به روستاییان واجد شرایط برای ساخت مسکن خبرداد.

قربانیان همچنین با بیان صدور 51 هزار جلد سند مالکیت روستایی در استان افزود: صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، با هدف ساماندهی نظام مالکیت اراضی بافت مسکونی روستاها انجام می شود تا امکان بهره گیری از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک روستایی حاصل شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با توجه به ایجاد زیرساخت های توسعه روستایی و تقویت ساختارهای این مناطق شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و تثبیت هرچه بیشتر جمعیت روستاها و بهره مندی روستاهای استان از برکات برنامه های توسعه کشور و استان باشیم.

استان یزد با یک میلیون و 75 هزار نفر جمعیت، حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که حدود 18 درصد جمعیت این استان در یکهزار و 194 روستای دارای سکنه سکونت دارند .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار