شهرکرد؛

800 شهر کشور دارای طرح جامع و تفصیلی است

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: 800 شهر کشور دارای طرح جامع و تفصیلی است.

800 شهر کشور دارای طرح جامع و تفصیلی است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پیروز حناچی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هم اکنون 800 شهر کشور دارای طرح جامع و تفصیلی است افزود: تهیه 100 طرح جامع و تفصیلی برای دیگر شهرها نیز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: برای شهرهای فاقد طرح جامع و تفصیلی نیز طرح هادی تهیه شده یا در دوره بازبینی قرار دارد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان وجود یک هزار و 131 شهر در کشور گفت: در پنج سال گذشته 250 شهر به شهرهای کشور اضافه شد.

حناچی با اشاره به افزایش موج شهرنشینی در کشور ادامه داد: این در حالی است که در برخی مناطق دنیا مهاجرت معکوس، از سوی شهرها به روستاها صورت می گیرد.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن طبیعت بکر، آب و هوای مناسب و مناطق روستایی منحصر به فرد قابلیت سرمایه گذاری بیشتری را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت ارتقا و بهبود وضعیت جاده های ارتباطی این استان گفت: بهبود وضعیت راههای ارتباطی، سبب توسعه استان می شود.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: ارتقای جاده های ارتباطی چهارمحال و بختیاری با خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه شریان ارتباطی جنوب غرب کشور است باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین خواستار تصویب طرح جامع حوزه علمیه فرهنگی شهرکرد از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور شد.

دیدار با استاندار، بازدید از باغ شهر فرخشهر و شرکت در نشست شهرداران استان از برنامه های سفر یک روزه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.