تبریز؛

وجود اورژانس اجتماعی در 197 شهرستان کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در 197 شهر اورژانس بهزیستی وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر محسنی در جلسه بررسی مشکلات معلولان شهرستان بستان آباد گفت:خدمات اورژانس های اجتماعی در کشور بسیار مناسب و در جلوگیری ازبروز پدیده های ناگوار اجتماعی موثر هستند.
وی ازتصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در دولت خبر داد و گفت:اگر این لایحه در مجلس تصویب بشود به موجب تعهد آور بودن بار مالی آن برای دولت شاهد افزایش میزان دریافتی حقوق افراد معلول در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: به موجب این لایحه سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف شده که منابع مالی برای اینکار را تامین کنند.

محسنی افزود:بر اساس پیشنهاددولت در قانون برنامه ششم ، خانواده های که دارای یک نفر معلول باشند 20 درصد حداقل حقوق را می گیرد یعنی الان 53 هزار تومان دریافتی دارد اگر این قانون در سال 95 در مجلس مصوب بشود  میزان دریافتی خانواده های دارای یک نفر معلول در سال 96 به 180 هزار تومان خواهد رسید.

فرماندارشهرستان بستان آباد نیز با بیان اینکه این شهرستان جزو شهرستانهایی است که بیشترین افراد تحت پوشش معلول رادر اختیار دارند گفت:برای تجهیز مرکز نگهداری معلولین و توسعه ساختمانی و تجهیز امکانات به بیش از 3 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

بدر شکوهی گفت:ساختمان اورژانس اجتماعی بهزیستی این شهرستان نیاز به بازسازی است که5میلیارد ریال مورد نیاز است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت:این شهرستان بیش از 110هزار نفر جمعیت دارد.

دکتر وحدتی گفت: با شعار 9دهستان 9تولید درراستای اقتصاد مقاومتی وارد میدان شده ایم که در راستای توانمند سازی و اشتغالزایی معلولین و تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان نیازمند 20میلیا رد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه اکثر روستاهای این شهرستان به لحاظ ظرفیت های شغلی می تواند در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شود افزود:حمایت اعتباری دولت می تواند زمینه اشتغال پایدار را در بین جوانان فراهم سازد.

مدیر بهزیستی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه در این شهرستان سه هزار نفر را تحت پوشش در حوزه اجتماعی و توان بخشی در شهرستان بستان آباد داریم افزود:60 معلول بالای 14 سال در مرکز نگهداری معلولین امام حسین (ع) شهرستان نگهداری می شوند.

صمد فضلی گفت:در این شهرستان 28 مرکز غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی هستند که نشان از توسعه عدالت اجتماعی  است.

وی با بیان اینکه هزینه درمان معلولین بسیار بالا است و نیاز مند توجه ویژه بهزیستی است افزود:رتبه شهرستانی بستان آباد در ارائه خدمات در استان در سطح مناسبی قرار گرفته است.

معاون وزیر رفاه و ریس سازمان بهزیستی کشور به همراه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی از کارگاه تولیدی حمایتی باور در شهرستان بستان آباد بازدید کردند.

این کارگاه در سال 89 و با حمایت بهزیستی شهرستان بستان آباد توسط بخش خصوصی تاسیس شده که در آن 35 نفر از معلولان به یادگیری و کارآموزی در رشته های قالی بافی و منبط کاری و ساخت انواع دکراسیون منزل بکار مشغول هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.