نظرسنجی موسسه برکینگر آمریکا؛

کلینتون همانند اوباما به رژیم صهیونیستی کمک زیادی می‌کند

در این نظر سنجی 59 درصد از پاسخگویان مستقل، 57 درصد دموکرات و 40 درصد از پاسخگویان جمهوری خواه گفته اند کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی زیاد است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس نظر سنجی موسسه بروکینگز ، پنجاه درصد از آمریکایی ها معتقدند هیلاری کلینتون در صورت رئیس جمهور شدن همانند اوباما به رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد.

در این نظر سنجی که نتایج آن اخیرا منتشر شد 59 درصد از پاسخگویان مستقل، 57 درصد دموکرات و 40 درصد از پاسخگویان جمهوری خواه گفته اند کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی زیاد است .

شایان ذکر است که اخیرا دولت اوباما یک بسته کمک نظامی برای رژیم صهونیستی به مبلغ حدود 40 میلیارد دلار را اعلام کرد که در دهه آینده به این رژیم پرداخت خواهد شد .

این بسته که در چارچوب روابط ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد مورد بحث های زیادی قرار گرفته است .

گروه های سیاسی لیبرال و طرفدار صلح معتقدند این کمک ها به جنگ افروزی بیشتر در خاورمیانه منجر خواهد شد در حالی که گروه های محافظه کار معتقدند که این کمک ها برای حفظ برتری رژیم صهیونیستی بر همسایگان عرب این رژیم و حفظ صلح و تضمین جریان نفت لازم است .

همچنین برخی از ناظران مسائل آمریکا معتقدند اعلام این بسته در مقطع کنونی ، گامی از سوی حزب حاکم آمریکا برای جلب حمایت لابی یهود از هیلاری کلینتون است ، چون در دوران ریاست جمهوری اوباما تنش های زیادی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود امد و یهودیان آمریکا که به صورت سنتی به حزب دموکرات رای می داند از این حزب فاصله گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار