تلويزيون صحنه مويه های مادرانه

همايش  بزرگ شيرخوارگان حسينی در ايران و سراسر جهان پوشش تلويزيونی داده می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، صبح جمعه، شبكه های سراسری و استانی سيما با پخش مراسم جهانی «شيرخوارگان حسينی» مخاطبان خود را در روضه جهانی حضرت علی اصغر(ع)شريك می كنند. 

همايش بزرگ شيرخوارگان حسينی چند سالی است كه به حركتی جهاني بدل شده و با پوشش گسترده راديويي و تلويزيونيِ اين حركت خود جوش، فرهنگ تجليل از كوچكترين سرباز كربلا ، در بسياری از كشورها با واكنش های مثبت مواجه شده است .

دوربين های سيما از فردا صبح در همه مراكز روضه خوانی برای حضرت علی اصغر(ع) مستقر هستند تا بخش هايی از اين اجتماع عظيم را برای مخاطبان به نمايش بگذارند .

همه شبكه های استانی صدا و سيمای جمهوری اسلامی، آمادگی خود را برای پوشش گسترده اين حركت عظيم اعلام كرده اند و مخاطبان شبكه های سراسری هم می توانند اين تصاوير را از شبكه هايی چون خبر ،يك ، دو ، سه ،پنج،شما و قرآن مشاهده كنند . البته گزارشگران شبكه های راديويی نيز فردا در مراكز بزرگ تجمع شيرخوارگان حسينی مستقر هستند و حال و هوای اين مراسم را برای مخاطبانشان تشريح خواهند كرد.

شبكه های برون مرزی مانند جام جم،  پرس تی وی، الكوثر و سحر نيز مخاطبان آن سوی مرزهای ايران اسلامی را به اين روضه عظيم دعوت می كنند . دفاتر نمايندگی صدا و سيما هم تلاش خواهند كرد اين اجتماعات حزن انگيز را در ساير نقاط جهان ثبت و ضبط و به صورت ارتباط مستقيم و يا به شكل گزارش های توليدي، از بخش های مختلف خبر و برنامه های سيما پيش روی علاقه مندان به فرهنگ عاشورا بگذارند.

همايش بزرگ شيرخوارگان حسينی چند سالی است كه آغاز شده وبه همت صدا و سيمای جمهوری اسلامی پوشش گسترده  داده می شود . اين حركت که از مهديه تهران آغاز شد كم كم  به حركتي جهاني بدل شده و در بسياری از كشور های جهان می توان در روز متعلق به كوچكترين سرباز كربلا در دهه اول محرم ،خيل عظيم مادراني را كه فرزندانشان را نذر قيام بزرگ حضرت قائم (عج) می كنند،مشاهده كرد.اين مراسم جهانی علاوه بر ايران در بيش از 40  كشور ديگر برگزار مي شود.

انگليس، روسيه، ‌آلمان، فيليپين، اندونزي، يمن، تاجيكستان، ميانمار، سنگاپور، اكراين، آذربايجان، كشمير، هند، مالزي، تايلند، سوئد، بلژيك، تركيه، عراق، بحرين، عربستان، پاكستان، كلمبيا و عمان از جمله اين كشور ها هستند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.