تکنیک‌های قوی برای رسیدن به آرامش در زندگی

در این مطلب راه های ساده ای برای ایجاد آرامش در زندگی به شما پیشنهاد می شود.

تکنیک‌های قوی برای رسیدن به آرامش در زندگی
محمد پهلوانی منش روانشناس خانواده در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: انسان ها می توانند با رعایت نکاتی کوچک و البته مهم در زندگی، در درجه اول به خودشان و در مرحله بعد به دیگران انرژی زندگی بخشند.

وی ادامه داد:انسان ها همیشه تمایل به احساسات مثبت دارند اما  در همه مراحل زندگی ممکن است وقایعی رخ دهد که این احساسات فرو کش کند اما باید بدانیم زمانی می توانیم با نشاط باشیم که دانش‌مان را نسبت به خودمان افزایش دهیم.

این روانشناس خانواده افزود:خوش حالی هیچ ارتباطی با داشته ها و نداشته های ما ندارد بلکه یک حس درونی  برای شاد بودن است و صرفا وضعیت مالی هیچ گاه برای یک انسان زندگی راحت و آسوده به وجود نمی آورد بلکه باید ارزش های درونی تعامل و آرامش را پیدا و آنها را در زندگی نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: بیشتر عواطف نیروبخش، نتیجه قدرشناسی و سپاسگزاری هستند. اگر این دو احساس را در زندگی خود داشته باشید، زندگیتان بیشتر از همه برای خودتان پر بار و پر معنی می‌شود. ایجاد این دو احساس مثبت، تداوم زندگی است، همیشه قدرشناس و شکر‌گزار باشید.

پهلوانی منش ابراز داشت: شور و هیجان به هر چیزی روح می‌بخشد، شور و شوق، هر مشکلی را به فرصتی عالی تبدیل می‌کند و همچون نیروی مهار‌ناپذیری زندگی ما را با سرعتی بیش از پیش به جلو می‌راند. تنها باید تصمیم بگیریم که چنین احساسی داشته باشیم، برای عملی کردن این تصمیم، از جسم خود استفاده کنید، سریع‌تر صحبت کنید، خاطرات و تصاویر ذهنی را با سرعت بیشتری در نظر مجسم سازید.

محمدی بیان داشت:انسان ها هیچ گاه نباید منتظر آرامش باشند سعی کنید تمام تلاشتان را برای اینکه از زندگی رضایت و احساس آرامش داشته باشید بکنید.
 
وی تصریح کرد:ترفند هایی وجود دارد که انسان ها می توانند با بکارگیری آن به موفقیت دست یابند. ابتدا مراقبت از جسم تان را در اولویت کار ها قرار دهید  و به جسم روان خود احترام بگذارید. تغذیه خوب، تحرک کافی و گاهی انجام دادن کارهای مورد علاقه از جمله کارهایی است که باید آن ها را روزانه انجام دهید.

محمدی یادآور شد: درباره دیگران قضاوت نکنید شاید در کوتاه مدت این کار شما را راضی کند اما مطمئن باشید که پس از مدتی احساس گناه می کنید با این کار دیگران را تحقیر کرده اید و چه بسا که قضاوت شما اشتباه بوده است این احساس گناه شما را از شاد بودن دور می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار