یزد؛

توسعه روستاها به عنوان پایگاه تولید

استاندار یزد به مناسبت روز روستا و عشایر پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ متن کامل پیام میرمحمدی استاندار یزد بدین شرح است:

روستا واژه‌ای است آشنا و صميمی با فضايی هميشه سبز و دل انگيز، شبهايی رويايی و روزهايی زلال و فرحبخش كه برای شهرنشينان گرفتار در غوغای ترافيك و دود و آلودگی صوتی آرزويی زيبا و برای خستگان زندگی ماشينی، دلارامی مطلوب و روح افزاست .

هر چند امروز رشد فرآيند شهر و شهرنشينی، اين فضای ساده و با صفا را تحت تاثير قرار داده و سبك زندگي روستا را دستخوش تغييرات كرده است اما دولتمردان در صددند تا با ايجاد اشتغال و حفظ جمعيت، روستا ها را بعنوان پايگاه هاي كار و توليد و پشتوانه هاي استقلال و خود كفايي مواد غذايي رشد و توسعه دهند.

حفظ باغات و منابع طبيعی و سلامت محيط زيست در گرو آباداني روستاهاست و در مناطق كويري، اين  روستاييان هستند كه به عنوان سربازان فداكار در خاكريز هاي مقاومت راه كويري شدن و بيابان‌زايي را بسته اند.

برای ما فرهنگ، سبك زندگي و آداب و رسوم اجتماعی، معماری، خانه سازی و مزرعه و گل و گياه و دام و از آن گذشته زندگي بر اساس عاطفه و محبت، اتحاد و آرامش و ارتباطهاي صميمانه و همياری ها و همدلي‌های اسلامی مورد تاكيد و توجه است .

در روستا زندگي بر مفهوم كار، توليد، عشق و اميد و ارتباطات عاطفی و انسانی مي چرخد، همان چيزی كه در شهرنشينی ناپيدا يا بسيار كم رنگ است.

بنابراين برای حفظ فرهنگ و اصالت روستايی و پشتيبانی از شعار استقلال و آزادی مردم عزيز و انقلابي ايران اسلامي ضروري است موضوع توسعه و پيشرفت روستاها را به عنوان تكليفي قطعي و وظيفه‌اي توقف ناپذير با ملاحظه چنين نكاتي از نگاه برنامه‌ريزان و دست‌اندركاران امور اجرايي و تقنيني قرارگيرد و با جهت‌گيري ايجاد اشتغال و تأمين امكانات زندگي روند مهاجرت از شهر به روستا را فراهم كرد و زندگی آرام و لذت‌بخش را برای پرواز انديشه و فروزش افكار به دست آورد.

اينجانب روز روستا و عشاير را صميمانه به همه روستانشينان و عشاير محترم بويژه به روستاييان و جوانان روستايی و عشاير غيور استان دارالعبادۀ يزد تبريك عرض نموده و براي همه مسئولان استان، فرمانداران، بخشداران، دهياران و شوراهای اسلامي روستا آرزوی توفيق و سربلندی روز افزون دارم.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.