سمنان;

کسب مقام اول کشوری در بیابان زدایی

اداره بیابانزدایی استان در ارزشیابی صورت گرفته از سوی گروه نظارت و ارزشیابی سازمان جنگل ها مقام اول کشور را کسب نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی ترابی رییس اداره امور بیابان،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یکی از عمده ترین مسایل مناطق بیابانی فرسایش بادی و عوارض ناشی از آن می باشد که هر ساله خسارت زیادی را به تاسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می کند به همین علت اجرای طرح های بیابانزدایی در این استان که از نظر مساحت سومین استان کشور است در اولویت قرار دارد.

وی افزود: سطح بیابان های استان معادل5میلیون200 هزار هکتار است،که 74/5سطح کل استان را پوشش می دهد و این اداره تاکنون توانسته است در مناطق بیابانی استان100 هزار هکتار تاغزاز دست کاشت ایجاد نماید.

ترابی اظهار داشت: با اشاره به اجرای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن در ۵۲ هزار هکتار اراضی این استان این طرح توسعه روستائی را در بر خواهد داشت. 

وی در ادامه گفت: این طرح به منظور توانمندسازی جوامع محلی، اشتغالزائی و ارتقای معیشت، تشکیل صندوق های خرد اعتباری با مشارکت جوامع محلی به عنوان پایلوت در جنوب شهرستان دامغان (منطقه سرکویر و کوه زر) در حال اجراست.

علی ترابی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه روستائی شاهد مقابله با تخریب سرزمین، پدیده بیابان زائی و احیای اراضی بیابانی خواهیم بود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار