اهواز؛

مشکلات کشاورزان شادگانی و غرامت23میلیاردیی

پرداخت غرامت ۲۳ میلیارد ریالی سیل فروردین ماه سال جاری به کشاورزان شادگان الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون فرماندار شادگان اظهار کرد: بانک کشاورزی و شرکت های بیمه گر در پرداخت غرامت محصولات پاییزه در سال زراعی ۹۴ ـ ۹۵ تسریع کنند.

نعمت الله آلبوغبیش خاطرنشان کرد: عامل خسارات فروردین ماه ۹۵ سیلاب و طوفان بوده که از مجموع ۲۷ هزار و ۳۶۹ هکتار سطح زیرکشت گندم، جو و کلزای شهرستان، چهار هزار و ۷۹۰ هکتار شامل  سه هزار هکتار گندم، یک هزار و ۶۲۰ هکتار جو و ۱۷۰ هکتار کلزا توسط کارشناسان شرکت های بیمه گر با غرامت جمعا ۲۳ میلیارد ریالی تایید و برای پرداخت به بانک کشاورزی ابلاغ شد و پس از تامین نقدینگی به کشاورزان خسارت دیده پرداخت خواهد شد.

آلبوغبیش با انتقاد و اظهار نارضایتی از مفاد یکی از بندهای قرارداد بیمه مبنی بر اینکه  ببمه گر فقط متعهد به پرداخت خسارت بالای ۳۰ درصد محصول خرمای نخیلات است، تجدید نظر در مفاد قرارداد و حذف این بند را خواستار شد.

معاون فرماندار شادگان در ادامه به ضعف بنیه مالی کشاورزان خسارت دیده اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که غرامت خسارت وارده در اسرع وقت ممکن پرداخت نشود کشاورزان خسارت دیده توانایی انجام کشتهای پاییزه را نخواهند داشت و متحمل خسارات مضاعف خواهند شد.

وی گفت: در نشست اخیر شورای کشاورزی شهرستان مقرر شد همه دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک عامل، موضوع تسریع در پرداخت غرامت بیمه خسارات وارده در فروردین ماه ۹۵ را از طریق مجاری ذیربط پیگیری کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار