تظاهرات گسترده در بحرین در اعتراض به ممنوعیت برگزاری عزاداری برای امام حسین (ع)

مردم بحرین در اعتراض به ممنوعیت اعمال شده از سوی آل خلیفه در خصوص برگزاری مراسم عاشورایی، در منطقه دراز تظاهرات کردند.

ببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بحرین الیوم، مردم بحرین در اعراض به ممنوعیت برگزاری نماز جمعه و مراسم‌های عزاداری حسینی (ع) در منطقه محاصره شده دراز، تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند.

مردم بحرین همچنین در چندین منطقه با برافراشتن پرچم‌های حسینی و تصاویر شهدا با مقابله نیروهای آل خلیفه مواجهه شدند که به درگیری‌های شدیدی میان دو طرف منجر شد.

از سوی دیگر، رژیم آل خلیفه با هجوم به خانه‌های مردم در منامه،دو نفر از جوانان این شهر را بازداشت کرد. همچنین رژیم آل خلیفه به محاصره فعالان حقوق بشر و حقوقدانان این کشور ادامه داده و چندین نفر از فعالان عرصه حقوق بشر را ممنوع‌السفر کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین‌الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر را به سکوتی بی‌سابقه در این خصوص  متهم کرد.

انجمن دیده‌بان حقوق بشر بحرین نیز گزارشی درباره نقض حقوق شهروندان شیعه این کشور در خصوص برگزاری مراسم عاشورایی در سال ۱۴۳۸ ارائه کرد.

در این گزارش که حاوی آمارهای مربوط به نقض حقوق شیعیان تا اول محرم مصادف با سوم اکتبر سال جاری است، به موضوع حمله به نمادهای عاشورایی به ویژه مصادره پرچم‌ها و بنرهای حسینی (ع) و سرکوب‌های مردم در برگزاری مراسم‌های عاشورایی پرداخته شده است.


بااین حال، رژیم آل خلیفه به هتک حرمت‌ها و نقض حقوق مردم و شیعیان این کشور می‌دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
هیهات منا الذله ، لبیک یا حسین ع .
آخرین اخبار