تاسوعا و عاشورا با رادیو تهران همراه شوید

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه «آینه در کربلاست» باورهای درست عاشورایی را تبیین و تبلییغ می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوشین رهگذر، تهیه‌کننده با اشاره به ضرورت طراحی ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا گفت: «آینه در کربلاست» برنامه ای ترکیبی است که ویژه محرم الحرام تدارک دیده شده و مشتمل بر آیتم های آموزنده و مبتنی بر مطالبات چهارگانه مقام معظم رهبری است.
 
یکی از موضوعاتی که امروزه جامعه را در معرض آسیب قرار داده، شکل‌گیری عقاید و انحرافات نوظهوریست که موجب به خطر افتادن فرهنگ والای عاشورایی و دور شدن افراد از سیره عملی اهل بیت (ع) کمرنگ شدن ارزش های اجتماعی – فردی قیام فرهنگ ساز ابا عبدالله (ع) می‌شود، لازم است گام‌هایی در جهت شناخت و ارائه صحیح واقعه حماسه کربلا برداشته شود و ابعاد گسترده آن باز تحلیل شود.
 
وی به تبیین و تبلییغ باورهای درست عاشورایی اشاره کرد و افزود: در این برنامه به فلسفه و اهداف نهضت امام حسین (ع) و تاثیر نهضت عاشورا بر سایر نهضت های آزادی بخش پرداخته می‌شود و باورهای درست عاشورایی تبیین خواهد شد.
 
تهیه کننده برنامه با بیان بخش های طراحی شده گفت: در این برنامه در باره آداب زیارت امام حسین (ع) و شرایط و زیارت مرقد مطهر حضرت امام حسین (ع) صحبت می شود. علاوه بر معرفی تکیه های مهم نگاهی هم به برخی تکیه ها و اماکن عزاداری شهر تهران که از دیرباز محل اجتماع عزاداران بودند، می شود و گزارش هایی از هیات های عزاداری در تهران و شهرستان های استان تهران ارائه خواهد شد.
 
علاوه بر این کتب برجسته معاصر که از نهضت امام حسین (ع) تاثیرگرفته شده است، در این برنامه معرفی می شود و در بخش تاثیر ادبیات ملل از عاشورا، تاثیر حضرت امام حسین (ع) بر آثار نویسندگان غیر مسلمان و راز ماندگاری حضرت بررسی خواهد شد.
 
برش هایی از کلام رزمندگان و شهدا و شیفتگی ایشان به حضرت امام حسین (ع)، ارتباط با کربلا معلی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.
 
رهگذر از روایت و اجرای نمایش در این برنامه خبر داد و افزود: در کاروان عاشقی، برای هر شخص تقویمی بر اساس حالات و احوالات خاص ایشان در طول واقعه عاشوار ترسیم و در قاب محرم هم شخصیت های برجسته واقع عاشورا که کمتر در قاب محرم قرار گرفته اند و نقش بسزایی در پیشبرد نهضت حسینی داشته اند، پرداخته می شود.
 
وی افزود: پرده عشاق، بازخوانی بخشی از واقعه کربلا از زبان پیرغلامان است و در جام عبرت نگاهی به خواص و عوام بی بصیرت با عنایت به صحبت های مقام معظم رهبری دارد. حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدی، علیرضا فتحی پور، مهدی رستمی، تورج حاج زمانی از کارشناسان برنامه هستند.
 
«آینه در کربلاست» کاری از گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران که به صورت زنده در تاسوعا و عاشورا حسینی از ساعت 9 تا 12 و 50 دقیقه پخش می شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار