اهواز؛

توسعه شبکه توزیع آب شرب در روستاها

شبکه توزیع آب شرب در روستاها ی اهواز توسعه ای 25 هزار متری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهواز با اشاره به توسعه شبکه توزیع آب شرب روستاهای دهستان الهایی، گفت: شبکه توزیع آب شرب روستاهای دهستان الهایی و لامی در یک سال گذشته، بیش از 25 هزار متر توسعه یافته است.

محمدرضا پوررکنی، اظهار کرد: توسعه شبکه توزیع آب شرب در الهایی 4400 متر، الباجی 3580 متر، حلاف یک 300 متر، آلبوثنوان 250 متر، بروایه تریچی 1750متر، بروایه آلبوعزیز و بروایه گاطع 750 متر و چبسه کوچک 450 متر انجام شده است.

وی با اشاره به 38 مورد تعمیر خط انتقال و 138 مورد تعمیر شبکه توزیع از ابتدای سال جاری تا کنون در روستاهای این دهستان افزود: اعتبار هزینه شده برای خرید لوله‌ها و کارگذاری آنها حدود 5 میلیارد ریال بوده و توسط امور آبفاروستایی اهواز تامین شده است.

پوررکنی تصریح کرد: تعویض پمپ آب خام، تعویض پمپ آب پاک، تعویض الکتروپمپ آب پاک، نصب دستگاه کلرزنی و توزیع پرکلرین در سطح روستاهای دهستان الهایی از دیگر اقدامات انجام شده در این مناطق است.

وی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات فرسودگی خطوط و شبکه توزیع، بخشدار بخش مرکزی، شورا و دهیاری روستاهای این مناطق همکاری مناسبی داشته‌اند و در این زمینه 8 هزار و 170 متر لوله تهیه و در اختیار این امور آبفا روستایی قرار دادند.

پوررکنی با اشاره به اقدامات انجام شده در دهستان لامی عنوان کرد: 24 مورد تعمیر خط انتقال، 78 مورد تعمیر شبکه توزیع، تعویض یک دستگاه پمپ کف‌کش آب خام جسانیه، نصب یک دستگاه کلرزمی، توزیع پرکلرین و توزیع گاز کلر، اقداماتی است که با اعتباری بیش از یک میلیارد و 260 میلیون ریال انجام شده است.

وی بیان کرد: شبکه توزیع آب شرب روستاهای جسانیه بزرگ، دغاغله و ابوبقال دهستان لامی 490 متر توسعه یافته که لوله های استفاده شده در این روستاها با کمک بخشدار و شورا و دهیاری بخش مرکزی تهیه شده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهواز خاطرنشان کرد: برای تکمیل خط انتقال و بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و با کیفیت باید 3800 متر لوله با سایز 315 پلی اتیلن کارگذاری شود که به اعتباری بیش از 10260 میلیارد ریال نیاز دارد. همچنین لایروبی کانال تصفیه شکر برای قرار گرفتن در مدار بهره‌برداری نیازمند 300 میلیون ریال است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار