روند کمک های مردمی برای آوارگان قندوز آغاز شد

مقام‌های محلی ولایت قندوز در شمال کشور می‌گویند که روند کمک‌رسانی از سوی حکومت به آوارگان جنگ آٰغاز شده و اکنون به مردم مناطق که از کنترل گروه طالبان در شهر قندوز خارج شدند، توزیع کمک جریان دارد.

روند کمک های مردمی برای بیجاشدگان قندوز آغاز شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اکنون درگیری میان دو طرف در بخش‌های از شهر قندوز جریان دارد، مسئولان امنیتی اطمینان داده که افراد این گروه را از شهر قندوز پاکسازی می کنند

همزمان با این، جمع آوری کمک برای آواره گان جنگ قندوز از سوی شماری از مقام های حکومت، تاجران، دانشجویان دانشگاه کابل و نیز کمک رسانی به آوارگان در ولایت تخار جریان دارد.

نبرد میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در شهر قندوز وارد ششمین روز شد، در اثر این جنگ صدها غیرنظامی کشته و زخمی شده اند و هزاران خانواده مجبور به ترک خانه های شان شده اند که شماری آنان در ولایت همجوار تخار پناه برده اند.

با این حال اسدالله عمرخیل، والی قندوز گفته است که کمک‌های اضطراری به برخی از مناطق شهر قندوز رسانده شده و امروز شنبه هم به بخش‎های دیگر مناطق این شهر به آواره گان کمک رسانی خواهد شد.

در پی درگیری شدید کوچه به کوچه نیروهای امنیتی و طالبان در شهر قندوز، روز گذشته مسئولان محلی این ولایت گفتند، حدود نیمی از جمعیت شهر قندوز آواره شده اند.

رییس شورای ولایتی قندوز گفته بود، آوارگان با کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی، مواد سوخت و مواد پوشاکی مواجه شده اند.

به گفته والی قندوز اما آنان سروی را در ارتباط به مردمان نیازمند هم آغاز کرده اند، تا خانواده‌ها و آنانی را که به کمک‌های اضطراری نیاز دارند، مشخص سازند.

طالبان شش روز قبل با راه اندازی عملیات، بخش‎های از شهر قندوز را تصرف کردند، اما در عملیات نیروهای امنیتی دوباره از کنترول این گروه خارج شد.

اکنون درگیری میان دو طرف در بخش‌های از شهر قندوز جریان دارد، مسئولان امنیتی اطمینان داده که افراد این گروه را از شهر قندوز پاکسازی می کنند.

فراخوان جمع آوری کمک به آوارگان قندوز

شماری از دفاتر مقام های دولتی در کابل، پروان، تخار و شماری دیگر از ولایات کشور و دانشجویان دانشگاه کابل برای کمک به آوارگان داخلی فراخوان داده و صندوق جمع آوری پول ایجاد کرده اند.

عمر احمد پروانی، استاد دانشگاه اعلام کرد شخصی به نام آثار حکیمی مسوولیت جمع آوری کمک از دفتر نماینده خاص رییس جمهور در امور حکومت داری خوب و همچنان مسوولیت هماهنگی کمک های وزارت اقتصاد و شفاخانه معتادین را به عهده گرفته گرفته است.

همچنان طارق مرزبان و بانو میترا دو شخصی اند که در دانشگاه کابل صندوق گذاشته و برای بیجا شدگان قندوز کمک جمع آوری می کنند.

گفته شده در پروان نیز صندوق جمع آوری کمک به آواره گان جنگ قندوز ایجاد شده است.

در همین حال یاسین ضیا، والی تخار گفته هزاران طفل با زنان قندوزی که خانه های شان را ترک کرده و به این ولایت پناه برده اند، در گوشه های از شهر تالقان مرکز این ولایت در زير خيمه ها به سر می برند.

آقای ضیا گفته بنابر سرد بودن هوا نگهداری بيشتر از ده هزار طفل در خيمه ها چالش زا بوده و از خانوادهای كه بدون مهمان اند خواسته شده که در كمپ هاي تجربوی و ابوعثمان تالقانی مراجعه کرده به انتقال فاميل ها برای مهمان نوازي بپردازند.

در شهر تالقان اکنون چندین کمپ برای بیجا شدگان ایجاد شده و توزیع کمک های اولیه برای آنان جریان دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، قندوز ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.