اصفهان؛

بانوان کاشانی در مجموعه مهربانو میهمان شهید ذراتی شدند

مجموعه فرهنگی ورزشی مهربانوی کاشان با میزبانی پیکر مطهر سردار «شهید علیرضا ذراتی» و اجرای آیین عزاداری و سوگواری نخستین جمعه از محرم‌الحرام حال و هوای عاشورایی و عطر حسینی (ع) گرفت.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این مراسم با اجرای همایش شیرخوارگان حسینی و حضور بانوان، مادران، خواهران، همسران و دختران مومنه و ولایت‌مدار و متعهد کاشانی و عطر حضور شهیدی که پیکرش پس از ۳۳ سال به آغوش خانواده بازگشت صبح روز جمعه شانزدهم مهرماه برگزارشد.

مجتبی‌رضازاده،با اشاره به اینکه متاسفانه مادر شهید ذراتی پس از این همه چشم‌انتظاری فرزندش سال گذشته از غم فراق فرزندش به رحمت خدا رفت گفت:بانوان کاشانی همه با حضوری باشکوه و منسجم وظیفه خود دانستند که به نیابت از مادر این شهید که نیست تا به استقبال فرزندش رود در این مراسم حاضرشدند و پیکر مطهر این شهید والامقام را با ذکر «یا ابا عبدالله» به شهر و دیارش گلباران کردند.

وی،با اشاره به اجرای همایش شیرخوارگان حسینی همراه با آیین بدرقه شهید ذراتی تا ماوا گرفتن در کنار همرزمان و دوستانش در گلزار شهدا گفت: آیین پرچم‌گردانی پرچم گنبد حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز حال و هوای معنوی و نورانی به این مراسم بخشید و دلهای متوسل بانوان کاشانی را به ضریح علمدار و سقای کربلا گره‌زد.

به‌گفته‌وی،قرائت دعای روحبخش ندبه توسط مداح ولایی آقای نقشه‌چی، نوحه‌سرایی مداح اهل بیت(ع) حاج آقا افشاری، مراسم پر فیض و معنوی زیارت عاشورا و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مشاور شهردار کاشان در ادامه با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، ترویج مفاهیم ارزشی و شعائر اسلامی در جامعه بویژه بین نسل جوان و بانوان گفت:شهدا بزرگ مردان آسمانی و جاوادنه همیشه تاریخ هستند که ذ کر یاد و نام و مرامشان مایه خیر و برکت و سعادت و سلامت دنیا و آخرت افراد بشر می‌شود.

رضازاده در پایان با اشاره به اینکه شهید علیرضا ذراتی، متولد اول فروردین سال 1340 در کاشان است گفت: این شهید پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی عازم جبهه شد ودر عملیات والفجر یک در منطقه فکه در تاریخ 22 فروردین سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل و پیکرش مفقود شد تا اینکه هفته گذشته پیکرش در گروه تفحص پیدا و هفته گذشته همراه با پیکر دیگر شهیدان وارد کشور شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
با سلام و احترام پدر شهید در سال گذشته برحمت خدا رفته است . مادر ایشان هنوز در قید حیات هستند . باتشکر
آخرین اخبار