سمنان؛

دومين جراحی انژيوگرافی كشور در سمنان

دومین جراحی انژيوگرافی از طريق دست در کشور در مرکز آموزشی درمانی کوثر براي اولين‌بار در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان گفت: در اين روش نوین جراحی از شريان انگشت شست در ناحيه snuff box استفاده می شود.

دكتر ابوالفضل عبدالله‌پور با بیان اینکه اين روش كمتر از يك ماه است كه توسط يك پروفسور روسي در كنفرانس مجارستان معرفي شده است افزود: عوارض كمتر و امكان ترخيص سريع‌تر بيمار مهمترین مزیت اين روش درمانی نوین است.

وی با بیان اینکه استفاده از روش انژيوگرافي از طريق دست در ایران در حال افزایش است تصریح کرد: روش انژيوگرافي از طريق دست از جدیدترین روش‌های جراحی در ایران است که به واسطه نوپایی آن، همچنان نیازمند تحقيق و بررسي بيشتری است.

عبدالله پور از ترخیص این بيمار دو ساعت پس از این عمل انژيوگرافي بدون هيچ‌گونه عارضه اي خبر داد و افزود: دومین جراحی انژيوگرافي از طريق دست در کشورمان در مرکز آوزشی درمانی کوثر سمنان و با سرانگشتان متبحر دكتر ميثم طاهريان و مهدي مهدوي و زیر نظر دكتر دارابيان براي اولين‌بار در استان سمنان و دومین بار در کشور انجام شده است.

وی از افزایش 10 درصدی جراحی‌های مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: این عمل‌های جراحی در اتاق عمل جنرال و قلب این مرکز و در 6 ماهه اول امسال انجام گرفته است.

رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان از وجود هشت اتاق عمل جنرال فعال و مجهز به تجهیزات و امکانات پیشرفته جراحی و یک اتاق عمل جراحی قلب در مهمترین مرکز آموزشی پژوهشی درمانی استان سمنان خبر داد و افزود: در حال حاضر 32 متخصص جراح در رشته های جراحی توراکس، جراحی عمومی، جراحی گوش و حلق و بینی، جراحی کلیه و مجاری ادراری(ارولوژی)، جراحی استخوان و مفاصل (ارتوپدی)، جراحی چشم و بیهوشی، قلب و عروق و...به مردم این استان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.