اهواز؛

راه‌ اندازی سامانه کنترل کالاهای سلامت محور

راه اندازی این سامانه گام بلندی برای حذف محصولات قاچاق در سطح عرصه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی ظهیری‌نژاد، مسؤول بازرسی و رسیدگی به شکایات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: راه‌اندازی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور، مهم‌ترین گام برای حذف محصولات قاچاق در سطح عرضه است.

اظهار کرد: طراحی و راه‌اندازی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور در کشور، از با اهمیت‌ترین گام‌ها برای حذف کردن محصولات قاچاق در سطح عرضه شدن است.

وی گفت: به منظور اجرایی کردن برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو، تقویت اطلاع‌رسانی با هدف آشنایی تمامی افراد شاغل در معاونت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت این سامانه طراحی و راه‌اندازی شد.

مسؤول بازرسی و رسیدگی به شکایات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: این سامانه که حاصل تلاش همکاران ما در سازمان غذا و دارو بوده، گام بلندی برای حذف محصولات قاچاق در سطح عرضه است.

ظهیری‌نژاد تصریح کرد: نکته قابل توجه در این سامانه این است که مصرف‌کنندگان کالاهای وارداتی می‌بایست کد اصالت 16 رقمی را حتما از سامانه استعلام کنند و در صورت تایید اصالت آن در قالب جوابیه پیامکی، نسبت به استفاده از آن محصول اقدام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.